Psykologtester - lättnad och besvikelse

Mer
15 år 1 månad sedan #193310 av Geta
I vetenskapsmagasinet i veckan så vill man hävda att
depression är oftast normalt. Man hade följt tvillingpar
där den ena hade anlag för depression trots det hade
han/hon lika många barn som tvillingen som inte blev
deprimerad.
Det måste vara ett mått på hur funktionshindrad man är
hur många barn man har. Schizofrena är betydligt mera
funktionshindrade och föder betydligt färre barn.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 1 månad sedan #193312 av Jocke

Fantasio skrev: Jag har gjort massvis med tester, alla med dåligt resultat. Man får t ex se en bildserie och ska sen avgöra vilken bild som bäst passar in sist i ordningen. Sådant som finns på IQ test. Jag fick NOLL rätt, alltså är jag klent begåvad. Sedan var där ett test där man skulle lägga ett pussel, samma där; Var långsam o hade mycket fel.

Jag fick då ett papper där det stod att jag skulle ges skriftlig info, inte bara oral + en massa annat som jag glömt nu. har verkligen ett kasst minne. :rolleyes:


Dem är verkligen duktiga på att sänka en. Det är en yrkeskår som har enats om tillvägagångssättet, dem har pratat ihop sig, för att vissa terapier ska kunna få plats.

Dem ser nog varje patient som en kund som ska servas. Men när man lämnar dem, då brakar helvetet löst. Man får aldrig några förklaringar på varför man tänker dessa tankar, dem använder rätt tuffa ord för att sänka en.

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 1 månad sedan #193319 av Jocke
"Kan man ge sitt barn för MYCKET kärlek??
Har en dotter på snart 5 år. Vi, speciellt jag , kramar och pussar och säger att jag älskar henne flera, flera, flera gånger om dagen. Det är ömsesidigt dock; för även hon kommer spontant och vill kramas

En dag när vi skulle lämna henne till farfar och farmor ett par timmar så kramade jag om henne innan vi åkte, vilket jag alltid gör, varpå farfar säger "man kan tro att mamma ska åka till Thailand" !

eeeeh - nej sa min sambo - vi kramas alltid mycket med henne.

Jag undrar - kan man ge sitt barn för MYCKET kärlek (vilket jag inte tror) ?

Brukar ni krama era barn när ni skiljs åt om så bara för ett par timmar?

Inte för att jag bryr mig om vad farfar sa, men jag är bara nyfiken"


"Bara om man kramar och pussar dem för att ge sig själv bekräftelse, för att uttrycka vilken fin familj man är och vilken kärleksfull förälder man är. Då utnyttjar man ju dem för sina behov.

Men att uttrycka sin kärlek till sina barn, kramas och pussas och engagera sig i dem kan man inte göra för mycket."

www.familjeliv.se/Forum-3-169/m42429024.html

Är du ärlig mot dig själv Libellule, då ska du även vara ärlig mot dina barn. För dem förstår mer än man tror.

Dem flesta föräldrar har en kanal öppen där dem kan prata med sina barn på en nivå, där det inte behöver vara på en undervisande nivå utan ett snack om förtroenden eller gemensamma upplevelser som är positiva.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 1 månad sedan #193322 av Isa-Alise

Libellule skrev: Geta skrev

Du måste väl ha social förmåga, Libellule? Hur skull du
annars kunna ha tre barn?

Att göra barn är inte så svårt.... Det svåra är att kunna uppfostra dem på rätt sätt utan att ens dåliga mående påverkar dem alltför mycket.

Närå... Men jag tänker mest på relationer till vuxenvärlden. Där har jag noll kompetens. Är väldigt isolerad och lever numer som singel och utan vänner.

Men även barnen påverkas. Till exempel har jag svårt med fysisk kontakt med dem. De måste be om kramar, och då lyckas jag ge dem en halvhjärtad omfamning. Jag lider mycket av detta.


Kanske har du sensoriskt integrativa problem med överkänslighet mot beröring... du kan träna genom att hålla på med olika texturer som sand, sand och vatten, modellera, fingerfärg, deg, raklödder, vispgrädde... lek med händerna i de olika materialen och vänj dig vid känslan... sen kan du måla hela kroppen med raklödder... och ta en massage med massageolja... allt detta gör att du bättre kan tåla beröring, och så småningom kunna ge varma kramar...
Mer
15 år 1 månad sedan #193324 av Isa-Alise
Här kan du läsa mer om problem med sensorisk integration:

en.wikipedia.org/wiki/Sensory_In ... ysfunction
Mer
15 år 1 månad sedan #193325 av Isa-Alise
Jag arbetade med barn med sonsoriskt integrativa problem när jag bodde i New York...