Psykodynamisk Terapi

Mer
18 år 3 månader sedan #30281 av Fredrik
Jag har blivit erbjuden psykodynamisk Terapi. Jag vet inte riktigt hur jag skall göra, om jag skall hoppa på det eller inte. Ni som gått i sådan terapi, har den givit er något eller?
Mer
18 år 3 månader sedan #30283 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Psykodynamisk Terapi
Jag lärde känna mig själv bättre, och mognade en del genom terapin....
Mer
18 år 3 månader sedan #30286 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Psykodynamisk Terapi
Hej Fredrik!
Som jag har förstått är det skitsvårt att få terapi över huvud taget. Självklart ska du tacka ja!
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30288 av vnv
Svar från vnv i ämnet Psykodynamisk Terapi
Fredrik!
Tycker att du skall tacka ja. Det är som Amanda S skriver jättesvårt att få komma med på olika typer av terapi. Själv har jag erfarenhet av KBT och är väldigt nöjd med behandlingen...
mvh
vnv
Mer
18 år 3 månader sedan #30306 av flisan
Svar från flisan i ämnet Psykodynamisk Terapi
Jag tycker att du ska prova. Möjligheten att avbryta terapin om den inte känns rätt måste ju alltid finnas.
Jag gick i något som liknar psykodynamisk terapi i många år och jag tyckte att det var bra.
Kanske gör ni så att ni bestämmer er för att träffas ett antal gånger, eller en termin och sedan förnyar "kontraktet" om det känns bra för båda.
Lycka till
Mer
18 år 3 månader sedan #30319 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Psykodynamisk Terapi
Just nu vet jag inte riktigt hur jag skall göra, men jag får sova på saken några nätter. Jag vet inte riktigt varför det tar emot lite det här, kanske är jag inte mogen för det ännu. Jag tycker att jag luskat ut det mesta själv om min uppväxt och dom brister som fanns. Förnuftet säger nog att jag borde hoppa på det, men det är något som säger mig att det kommer bli väldigt jobbigt.