KBT vid Schizofreni.

Mer
3 år 11 månader sedan #1255022 av hyperaktiv
Svar från hyperaktiv i ämnet KBT vid Schizofreni.

ingrid64marie skrev: Tycker nog att det är bra med KBT , men tror att det ska vara i kombination med KP. Därför att börjar du inte berätta om det är röster, inre röster eller synhallucination och hur du upplever infernot tror jag inte hjälpen med KBT blir lika bra, du saknar bakgrunden till varför KBT kan bli till en hjälp i din vardag och bakgrunden tror jag ska ingå som en form av själv. Låter dig få en inblick i dina vilket sinne dominerar starkast. För mig är det röster utanför hjärnan,och då måste mina sinnen arbeta utifrån intryck, intuition , det man känner inifrån det är nog alla sinnen som går ihop,ögon det du ser, näsa -lukt, smak, känsel, alla dessa sinnen samarbetar , lurar dig, styr dig i en riktning mot paranoid psykos.


Jag hör inga röster, jag har inga synhallucinationer, men visst är jag paranoid...
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1255047 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet KBT vid Schizofreni.
Man behöver inte ha alla symtom som sjukdomen beskriver, men är du paranoid så bör den komma ifrån en vanföreställning du har, vilka tankar aktiverar igång det paranoida, kanhända ska du fundera lite på det. Jag själv hade ett väldigt starkt paranoidtänk, tankarna kom inifrån mina känslor, berättade för mig , det rösterna sa till mig var så det var. Det paranoida kommer inifrån dig, en känsla du bär på och som sen eskalerar, skenar iväg likt en tornado, bär dig med sig in till helvetes rike.
Mer
3 år 11 månader sedan #1255069 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet KBT vid Schizofreni.
Min kp är KBT-terapeut, men jag har aldrig fått den terapin. Jag är väl ett hopplöst fall.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1255087 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet KBT vid Schizofreni.
Fråga efter KBT KURSEN FANTASIO, UNDER TIDEN KAN DU OCH DIN KP BENA UPP SYMTOM DU HAR, BERÄTTA VAD DE SÄGER TILL DIG, VARFÖR ÅNGESTEN FÖRSTÄRKS ÅNGESTEN, DET BEROR NOG PÅ Att MAN TROR PÅ DET DET DE TALAR OM FÖR DI G, DET GÄLLER ATT HITTA MEDICINEN SOM ÄR KOMPATIBEL FÖR JUST DIG, DU FÅR FÖRSÖKA HITTA LJUSET I TUNNELN FANTASIO, Ge aldrig upp att tro Fantasio
Mer
3 år 11 månader sedan #1255111 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet KBT vid Schizofreni.
Tack, ingrid64marie. Jag vet inte vad KBT är.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1255134 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet KBT vid Schizofreni.
Det är det samma som samtalsterapi, slog upp det själv och då ska det betyda att terapeuten du kommer att. gå ned i djupet av dina känslor för att försöka förstå vad det är som får rösterna eller tankarna komma ,ångesten att formligen vilja spränga ditt hjärta, du behöver inte använda din kontaktman till hjälp utan det ska räcka med att gå till samtalsterapeuten.