KBT + Abilify?

Mer
16 år 9 månader sedan #83584 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet KBT + Abilify?
Mycket bra kombination... har själv haft båda två... och är helt återhämtad idag...

Väntetiden går snabbt, under tiden kan du ställa in och bli stabil i medicineringen...
Mer
16 år 9 månader sedan #83620 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet KBT + Abilify?
Är du inte återhämtad, Khai och har egentligen inga psykossymptom, ångest eller depression? Det är främst mot sådana symptom, som KBT används. Du kanske är för frisk för att få KBT.
Mer
16 år 9 månader sedan #83670 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet KBT + Abilify?
Jag är nog återhämtad på en del områden...men långt ifrån alla!
Min läkare har själv konstaterat att man/jag har fått depression, efteråt, pga psykoserna...

På jobbet, i det sociala ute i samhället, kan jag också ofta känna irritation på folk, näst intill aggression (men det är mer min egen inbillning) :rolleyes:

I alla fall, är det inget som jag trivs med :cry: och jobbigt känns det också!
Mer
16 år 9 månader sedan #83671 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet KBT + Abilify?
KBT kan nog hjälpa mot irritationen och aggressionerna... man kan lära sig hantera känslorna innan de blir så stora...
Mer
16 år 9 månader sedan #83733 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet KBT + Abilify?
Det är ganska vanligt att få en depression efter en psykos och det kallas för postpsykotisk depression, men brukar gå över efter en tid. Var det inte 1993, som du hade din senaste psykos, så du borde inte ha en sådan depression nu. Jag är inte säker på att du kommer att få KBT för du har inga allvarliga symptom tycker jag det verkar som. Att känna irrritation mot folk är nog inte så allvarligt egentligen.