Kontaktman ?

Mer
16 år 8 månader sedan #86098 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kontaktman ?
Det som kan vara bra med en kontaktman tror jag är att det är denne som tar initiativet till kontakt.
Initiativlöshet följer gärna med som symtom vid schizofreni.
Mer
16 år 8 månader sedan #86119 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Kontaktman ?
En kontaktperson kan hjälpa en att bryta ensamheten och våga tro sig om att skaffa egna vänner så småningom... det hjälpte mig mycket den period jag hade en kontaktperson...
Mer
16 år 8 månader sedan #86156 av flisan
Svar från flisan i ämnet Kontaktman ?
Jag har en kontaktperson som jag trivs med. Hon är verkligen trevlig så det är inget fel med det. Men jag känner väl en rädsla för att bli alltför beroende, hon är ju trots allt ingen "riktig vän". Helst vill jag skaffa fler "vanliga" kompisar, eller få bättrekontakt med dem jag har.
Men jag vill ändå rekomendera dig att söka en kontaktperson, om man hittar rätt person är det till stor hjälp. Det är kanske när man känner sig en aning bättre som tankarna som jag har dyker upp.
Lycka till och ställ krav på vilken person du får!
  • Hannah1
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #86198 av Hannah1
Svar från Hannah1 i ämnet Kontaktman ?
Hej!
Jag har två olika konaktpersoner varav den ena ser det hela som ett jobb och den andra nog skulle kunna umgås med mig även om hon inte fick betalt...Skulle jätte gärna vilja ha fler vänner men det är ju inte alltid så lätt att få nya vänner spec eftersom jag är så himla blyg och inte vet vad jag ska prata om när jag träffar nya människor..
/ H
Det är knepigt..
Mer
16 år 8 månader sedan #86199 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kontaktman ?
Kostar Kp någonting? :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Hannah1
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #86201 av Hannah1
Svar från Hannah1 i ämnet Kontaktman ?
Hej!
Nej jag betalar inget för mina kp utan det är kommunen som har ansett att jag behöver dom..
/ H