schizofreni, sex och kärlek

  • Fingal
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 3 månader sedan #441 av Fingal
schizofreni, sex och kärlek skapades av Fingal
okej... detta är ett seriöst inlägg även om jag är lite full just nu. (annars hade jag kanske inte vågat skriva det)
Jag är schizofren och dessutom en kåt och kärlekstörstande jävul.
Jag har stora problem att få utlopp för min sexualitet, fasta förhållande blir pga av min sjukdom en omöjlighet. Återstår flyktiga förbindelser och visst det händer nån gång ibland att jag har ett one night stand, men alldeles för sällan, jag menar jag vill helst ha sex varje dag och har det kanske en eller ett par ggr per år. Jag vill ha nån att krama, att älska att bry sig om och bli omtyckt av. Jag börjar mer och mer att tro att den här sjukdomens miljöorsaker är brist på kärlek, sex och känslomässig bekräftelse i ungdomsåren. Till slut kanske det blir så att man köper sin kärlek för pengar hur mycket man än hatar det, för att citera Gustaf Fröding, den kanske mest kända svensken som lidit av schizofreni. Hur har ni andra det med kärlekslivet? Svara om ni vågar! Nej nu ska jag kolla på nån äcklig porrfilm och dra en tarzan. Godnatt!
  • Per-Erik
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 3 månader sedan #443 av Per-Erik
Svar från Per-Erik i ämnet schizofreni, sex och kärlek
Jag tror att de flesta av oss sitter i samma båt som du. Tyvärr finns det nog inte så mycket man kan göra åt det hela. Lösningen på problemet som jag ser det är att ha en relation med någon med samma sjukdom.
Mer
20 år 3 månader sedan #444 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet schizofreni, sex och kärlek
Jag har en bra ide. Sverige vill ju gärna stödja fattiga och sämre utvecklade länder. Varför inte ordna en Thailandsfjälla till varje man med schizofreni? Det skulle ju dessutom lösa problemet med mathållning och omvårdnad på ett billigt sätt.

Admin
  • Per-Erik
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 3 månader sedan #447 av Per-Erik
Svar från Per-Erik i ämnet schizofreni, sex och kärlek
Admin, du är en källa till outsinlig visdom. Bra ide.
Mer
20 år 3 månader sedan #449 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet schizofreni, sex och kärlek
Anders Milton har ju internationella kontakter via Röda Korset, så det vore ju enkelt att ordna för honom. Risken som jag ser är att kvällstidningarna kan döpa om honom till psykiatrisamlagsordnaren. Han kanske inte vill kallas för det?

Admin
  • Per-Erik
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
20 år 3 månader sedan #458 av Per-Erik
Svar från Per-Erik i ämnet schizofreni, sex och kärlek
I Holland har man sexterapi för handikappade. Dom har ju en lite liberalare och humanare människosyn där, så man kanske inte skall förvänta sig för mycket av svenska politiker. En tanke är ju att man skulle kunna ringa till Holland och höra efter om det gäller för schizofrena, sedan är det bara att ta sin förtidspension och flytta. Fast det här Thailändska förslaget bör nog utredas först med tanke på vilka snygga tjejer dom har, och välutbildade.