kär i en man som är rädd för "svart hål" !

  • förbryllad
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #8402 av förbryllad
Jag har ett "problem". För ett år sedan träffade jag en man som varit skild i ca 2 år. han tog mig med storm kan jag säga och vi sågs varje ledig stund.Jag fick inte bli kär i honom, det påtalade han gång efter annan. Hur skulle jag kunna låta bli att bli det. Jag sade också att han inte kunde diktera mina känslor.Efter det att jag i ord talade om att jag var kär och att jag kunde tänka mig ett förhållande om han ville det. Ja, då skall vi bara vara vänner. Han är motsägelsefull, slår till mig verbalt..ser allt i svart eller vitt, är rädd...regrederade till en 6-årings nivå det första halvåret. Han kan ge med ena handen för att sedan ta tillbaka med den andra.han har också svårt för separationer har jag märkt. Det kan handla om att vi bara säger hej då.Han är impulsive till tusen.
Jag tror att han är åt bordelinehållet men, är inte säker. Min fråga är hur skall jag hantera denne man. Finns det någon som kan ge råd. Han är rädd för känslor.
Christina...Kanske ngn annan här på sajten har en liknande erfarenhet och kan dela med sig...ge råd...
Mer
19 år 3 månader sedan #8418 av Admin1
Jag har inte så mycket att bidraga med här. Om han är borderline, så finns det en svensk sajt för personer med borderline. Du kanske fär fler svar om du postar frågan där.
www.borderline.nu/