Olyckligt kär

  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11513 av Axons
Olyckligt kär skapades av Axons
Det är lite pinsamt att skriva det här men jag gör det ändå eftersom jag mår så dåligt.
Jag har varit förtjust i en tjej i 5-6 år nu men jag har aldrig visat det för henne. Jag brukade träffa henne i en kiosk som hon jobbade i och vi hälsade på varann, men mer än så blev det aldrig. För 5-6 månader sedan slutade hon att jobba där och jag ser henne nästan aldrig nuförtiden. Jag inbillade mig att vi skulle bli ihop en dag och det har gett mig hopp. Jag har sett ljust på framtiden trots alla mina problem. Nu verkar det som att det inte kommer bli så. Jag har bara inbillat mig alltihop. Hon har nog aldrig varit intresserad av mig. Nu ser framtiden inte lika ljus ut längre. Det gör ont i själen. Jag vet inte vad jag ska göra. Kan knappt äta längre. Finns det någon som vet hur jag ta mig igenom det här?
Mer
19 år 1 månad sedan #11517 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Olyckligt kär
Men detta liknar ju en kärlek till en kändis, n har sagt "hej, ett paket prince" och du har trott att ni ska ha, eller, nästan lite dolt har, en kärleksrelation...

Feletl sas är att du är knäckt för att du visste hela tiden att det var en sån "vardagsdröm". Det får man inte bli. Såna små "mysgemenskaper" får man ofta på rad med trevliga människor. Men varför inte försöka söka upp henne och ge en blomma?

Du tror ju nu at hon inte vill ha dig, men, det kanske e fel, det får du aldrig veta om du inte tar tag i det, även om det som sagt är troligt att du inbillat dig osv...

Du har kanske 5% chans att du upplever himmelen om du försöker, men 0% om du inte gör ngt alls.
Mer
19 år 1 månad sedan #11519 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Olyckligt kär
Hej Orvar
Tycker inte Du ska tycka det är pinsamt, säkert jättemånga som känner igen sig.

Räkna med minst arton månader totalt. Sen är det klart.

Riktigt så illa behöver det ju inte bli.

Du har kanske 5% chans att du upplever himmelen om du försöker, men 0% om du inte gör ngt alls.

Mycket kloka ord.

Personligen tycker jag att Du ska tänka efter om det var just henne som Du är kär i. För mig låter det som Du hade ett behov av att drömma om en tjej och hon låg nära till hands.
Kanske ska Du försöka leta upp henne, kanske ska Du leta upp någon annan? Vilket som, gå till verket.

Lycka till och sköt om Dig
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11522 av Axons
Svar från Axons i ämnet Olyckligt kär
Tack för alla snabba svar. Det känns lite bättre nu för tillfället. Ska försöka gå vidare med mitt liv.
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 veckor sedan #11585 av Axons
Svar från Axons i ämnet Olyckligt kär
Jag tycks ha ett behov av att ha en tjej i fantasin. Kan inte riktigt släppa den här tjejen. Ska jag fortsätta drömma om henne eller vad ska jag göra. Att hitta en ny tjej är svårt. Träffar inte så många tjejer. Blir inte så lätt kär heller. Sammanbrottsfasen som PSR skrev om verkar ta längre tid för mig. Kanske beror på att jag vet var tjejen bor och att jag ser henne typ 1 gång varannan månad. Har gått ner ca 15kg i vikt på 2 månader. Jag var lite överviktig förut så det gör inte så mycket. Humöret pendlar också. Gråtattacker varvat med upprymdhet.
Mer
19 år 4 veckor sedan #11588 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Olyckligt kär

Niklas skrev: Brudar gillar jämlikhet och burkfett.
Burkfettet kan vara i princip vadsomhelst.
Dessa saker har fungerat för mig.


Burkfett?