Kärleks känslor + Antipsykotiska =Försvinner?

Mer
18 år 11 månader sedan #14921 av Q.L
hm...tack för era åsikter.
Mer
18 år 11 månader sedan #14927 av Admin1
Jag tror om man har sådana problem kan det bero både på själva sjukdomen och medicinen. Det är viktigt att vara medveten om att sjukdomen förbättras med tiden och blir mildare med åren. Vilken medicin använder du? Jag tror som Isa-Alise att höga doser av gamla antipsykotika kan ha en negativ effekt.
Mer
18 år 11 månader sedan #14938 av Q.L
Käkar zeldox...
  • Mhortz
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #14949 av Mhortz
snälla berätta hemligheten, jag vill inte heller känna några kännslor...
Mer
18 år 11 månader sedan #14963 av wounded
Jag tycker också att kärlekslivet blir obefintligt.Man "tänder" inte lika lätt.
Äter 40mg zeldox och 2mg risperdal morgon och kväll..Viktuppgång och trötthet är andra biverkningar för mig.De senare biverkningarna har jag talat om för min doktor ,kanske dags att berätta om sina icke befintliga kärlekskänslor..Eller också har man som de säger bara inte träffat den rätta?...Men om man jämför med hur det var innan man blev sjuk så är det en jädra skillnad.Då ville jag typ jämt.Nu känns det mera som om det gör det samma.Är av manligt kön kanske jag ska tillägga..
Mer
18 år 11 månader sedan #14966 av Nissegossen
Vill bara tillägga att Abilify, som jag själv slutat med, gav ökade känslor jämfört med Trilafon.

Nu passade tyvärr inte Abilify för mig, men jag vet det att Apripasol har en annan verkan på hjärnan än andra antipsykotika. Så därför hade jag gärna haft kvar Abilify, om jag funkat för övrigt på den.

Så för alla som står på antipsykotika; ett alternativ kan faktiskt vara Abilify.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum