Nätdejting

  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #18051 av Axons
Nätdejting skapades av Axons
Finns det någon som har testat nätdejting här? Jag funderar på om jag ska pröva. Någon som har några tips på vad man ska skriva om sig själv. Ska man skriva att man lider av en psykisk sjukdom t.ex.
Mer
18 år 10 månader sedan #18053 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Nätdejting
Det beror väl på om du vill hitta någon med liknande svårigheter, så att ni får förståelse för varandra.... vill du träffa någon "frisk" så kanske du ska vänta lite med att berätta om diagnosen...
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #18060 av Axons
Svar från Axons i ämnet Nätdejting

Isa-Alise skrev: Det beror väl på om du vill hitta någon med liknande svårigheter, så att ni får förståelse för varandra.... vill du träffa någon "frisk" så kanske du ska vänta lite med att berätta om diagnosen...

Helst vill jag träffa en tjej som är frisk. Tror det blir lättare så. Min dröm är att hitta en frisk tjej som har förståelse för min sjukdom och som kan sätta lite sprutt på mig.
Mer
18 år 5 månader sedan #25996 av flisan
Svar från flisan i ämnet Nätdejting
Hej

Svarar på denna gamla tråd.
Jag tycker också att det är svårt att veta om och när man ska berätta för andra att man mår dåligt psykiskt.
Berättar man det för tidigt finns risken att man skrämmer bort andra, men om man inte berättar det känns det ibland som man ljuger tycker jag. Någon annan som känner igen sig?

Jag har ofta en känsla av att jag ska vara så uppriktig med folk och säga precis som det är. Men då blir man så himla sårbar också.
Nu gör jag oftast så att jag inte berättar för folk som jag inte känner så bra eller de som jag bara träffar tillfälligt.
Man kan ju också antyda lite och säga att man varit lite utbränd, det är ju allmänt vedertaget idag.
Förr eller senare kommer det ju fram ändå att man mår dåligt, men det kan nog vara idé med att inte berätta det för tidigt, så har den andra chansen att lära känna en som person och inte som diagnos.
Man måste också känna in lite vilka personer som kan ta emot om man berättar. En del har ju själva erfarenhet av psykisk ohälsa eller känner någon som har det och de blir säkert inte alls lika skrämda.
Lycka till.
Mer
18 år 4 månader sedan #28929 av Marduk
Svar från Marduk i ämnet Nätdejting
Hej Orvar!
Tycker du ska prova.
Jag gjorde det och fann min sambo :)

Visst lite läskigt och skummt att kanske inte veta vem personen är och
ifall dom ljuger om sin identitet...men sånt brukar man ana efter en stunds mailande eller chattande....

visserligen så stötte jag på min sambo på
ett community "nightlife.se" och vi bodde i samma stad.
efter en timmas snack så kom vi fram till att
vi bodde ca 70m ifrån varanndra :)

hon var väldigt snabb på att tala om för mig att hon hadde
"2 hjärnskador" va väl lättast att förklara så. aspbergers syndrome
och adhd har hon.jag fatta ingenting då jag ej hadde hört talas om detta..
hadde inte insjuknat ännu.jag brydde mig inte det minsta om att hon hadde
det dära ,visst jag förstod ju och märkte ju att hon va lite udda på sitt charmiga sätt :)
men det va ju oxå det jag fastnade för...tror inte jag skulle passa
så bra ihopp med en "normal tjej" då jag inte tycker om normalt om man kan säga så...sånt är tråkigt och stereotypt...


men men.... prova... du kanske hittar ditt livs kärlek :)

mvh
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #28945 av Axons
Svar från Axons i ämnet Nätdejting
Jag har inte vågat testa än. Jag tror jag väntar tills jag mår lite bättre.