Någon som känner samma sak?

Mer
18 år 2 månader sedan #32448 av Interlude
På senaste tiden har jag haft konstiga känslor.
Ofta när någon människa är nära mig, antingen en kort stund lr lång så känner jag värme. Ibland kyla. Fast så är det oftare med folk jag inte känner. det känns så verkligt....kan inte vara nån hallucination. jag känner värmen..hur den börjar värma min kropp även fast det är minus grader. Ellr när jag sitter på tåget och nån går förbi...då känner jag kall vind, hur kylan tränger in i min kropp. betyder det då att dom varma är goda osv...?
Har någon känt liknande saker?

en till sak jag undrar...det verkar inte vara många som tar flunaxol som antipsokotisdka? är det inge bra eller?
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #32453 av Ready
Svar från Ready i ämnet Någon som känner samma sak?
Jag tar Fluanxol och den fungerar jättebra för mig, men jag tar den i en väldigt låg dos så att jag inte får några allvarligare biverkningar. Det är en gammal medicin men jag skulle tro att den är bättre än många av de nyare medicinerna.
Mer
18 år 2 månader sedan #32464 av Interlude
allvarligare biverkningar? vad menar du exakt?
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #32468 av Ready
Svar från Ready i ämnet Någon som känner samma sak?
De enda biverkningarna jag har är rastlöshet och muntorrhet, men det kan jag leva med, jag har varit med om mycket värre.
Mer
18 år 2 månader sedan #32490 av Admin1
Fluanxol har funnits länge och har förutom antipsykotisk effekt också viss antidepressiv effekt. För att den inte skall störa sömnen så doseras den oftast på morgonen. Fluanxol finns också som depåinjektionspreparat.
Mer
18 år 2 månader sedan #32508 av Isa-Alise
Interlude,

Du kanske känner av personens sinnestämning... vibbar... ibland när man är psykosnära kan man känna av sånt mycket tydligare än annars... jag har känt sånt under perioder då jag varit medicinfri... och varit väldigt känslig för stämningar då...