Hur går man vidare?

Mer
18 år 6 månader sedan #25266 av Interlude
Jag har haft så många stormiga relationer till det motsatta könet. svårast var det när jag gjorde slut med min pojkvän som stöttade mig, stod vid min sida hela tiden men sjukdomen stod i vår väg. jag kunde inte låta honom lida längre...jag gjorde slut och jag är nästan över det. men vi tror fortfarande att det blir vi nångång i framtiden. (vi skulle ha gift oss detta år)
men när det hade tagit slut träffade jag en kille jag blev vannisngt kär i, vi var tillsammans en månad sedan av och till i ett år ungefär. För en månad sen fick jag reda på att han har en tjej. detta fick min värld att rasa...mina deppressioner kom tillbaka, mina utbrott mitt självdestruktiva beteende. vad ska jag göra nu? varför klarar jag inte av när någon lämnar mig. min psykolog säger för att jag har borderline. men jag mår skit och vill ha honom, ingen annan ska få ha honom. bara jag. men han vill inte ha mig längre....
jag blir alltid så besatt av killar jag kärar ner mig i...varför tar jag inte det lika lätt som alla andra. jag kan inte ens ta kitik, jag och min far bråkade i veckan och jag blev så arg och ledsen att jag tog massa hash lugnande och sömnmedel.
Mer
18 år 6 månader sedan #25271 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Hur går man vidare?
Du kan inte medicinera dina känslor! Det är inte sunt det du håller på med! Känslorna har vi ju fått för att vi skall känna, för att vi skall lära oss på något sätt. Och då väljer du att inte känna dom och missbruka bort dom istället.

Fredrik
Mer
18 år 6 månader sedan #25279 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Hur går man vidare?
ja men på ett stt kan jag inte låta bli att missbruka, gör jag det komer allting rasa och just nu får det inte göra det
Mer
18 år 6 månader sedan #25345 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur går man vidare?
Om du missbrukar är det ju lättare att allt rasar.... försök att använda medicinerna enligt ordination istället... prata med din läkare om du behöver extra lugnande just nu...
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #25348 av
Svar från i ämnet Hur går man vidare?
Jaag vet hur det är har själv pundat en hel vecka nu. Men man blir ju bara sämre.
Mer
18 år 6 månader sedan #25353 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur går man vidare?
Interlude,

Jag tror att dina problem med relationer och separationer beror på att du har borderline. Jag har läst att man kan ha sådana problem då. Men situationen är inte alls hopplös för 70 % av de med borderline tillfrisknar. Du har väldigt stora chanser att förbättras snart alltså.

Du kanske skulle behöva samtalsterapi med någon som ger dig råd och tips hur du skall agera. Jag skulle nog vara försiktig med relationer om de gav mig stora problem istället för glädje.