hjärtesorg.

Mer
17 år 11 månader sedan #40024 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet hjärtesorg.
jag kan inte testerna. jag skulle bli avkedad.
det skulle vara slutet

jag ska antingen hålla på med nåt, vara helt ren eller vägra. jag kan ju inte bli tvingad, jag är inte tvåmngsvårdad direkt, jag går ju bara på öppenpsyk. det är ju mitt eget val ?

men dom bruar väl inte kolla efter zopiklon?
Mer
17 år 11 månader sedan #40033 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet hjärtesorg.
Benzodiazepiner syns på testerna...

Se det som en hjälp att sluta med ditt missbruk... du får ytterligare en anledning att hålla dig ifrån att överdosera mediciner... du vill ju egentligen ha hjälp med det här...

Kanske du kan få till något avtal med vården, som att om de vill att du ska ta proverna så får de ge dig det stöd du behöver för att kunna sluta missbruka, t.ex. en DBT terapi... proverna i sig löser nog inte problemet, även om de kan motivera till att hålla sig fri från missbruk...
Mer
17 år 11 månader sedan #40097 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet hjärtesorg.
jag ska sluta med dom. första gången kan jag nog vägra och s¨å hoppas jag antingen att dom glömmer bort det eller att jag lyckats sluta så jag kan ta dom jävla tesetn.[/b]
Mer
17 år 11 månader sedan #40252 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hjärtesorg.
Jag tror inte att testresultatet går till din arbetsgivare utan det används nog enbart internt inom vården och för att förmå dig att sluta att missbruka. Det är ju sträng sekretess inom vården idag dessbättre. Arbetsgivare har ingen direkt koppling till vården.