Konstateranden

Mer
7 år 3 veckor sedan #923728 av memphis
Svar från memphis i ämnet Konstateranden
godis är gott. öl också.
Mer
7 år 3 veckor sedan #923747 av memphis
Svar från memphis i ämnet Konstateranden
jag tycker om att dagdricka. Bli lite lurig men inte så farligt, komma i säng i tid.
Mer
7 år 3 veckor sedan #923776 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Konstateranden

ispegelland skrev: jag tycker om att dagdricka. Bli lite lurig men inte så farligt, komma i säng i tid.

Dagdricka=svagdricka?

När jag började jobba på Pripps nere på Stampen 1973, var det en löneförmån, vi hade avstått från lön. Det var 3 st Pilsner i vita flaskor, som vi hämtade i en lucka på gården, där det var en som lämnade ut dem. Det var just dagdricka och vi förväntades att dricka upp dem på jobbet.

Det är min syn på dagdricka, vad är din?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 veckor sedan #923779 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Konstateranden
Förövrigt, inte alls konstigt att man sitter här och dricker öl. Öl är gott och då visste jag vad jag fick i mig, jag hade ju själv bryggt dem. Efter att jag blev förtidspensionerad borde jag fått för yrkesskada, då ölen kostar en hel del!

Varför då? Jo, det råder öltorka om man inte får sin öl!
[youtube:2xif0lsl]uu2OM92DrI[/youtube:2xif0lsl]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 veckor sedan #923887 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Konstateranden
Nej....meningen är att vi ska föra livet vidare och framåt....vara goda samhällsmedborgare och forska och hitta på bra uppfinningar. Jag njuter av att äta godis och dricka baileys.....det är inte bra jag blir fet orkar inget och får massa följdsjukdomar. Det är inte meningen med livet.
Mer
7 år 3 veckor sedan #923931 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Konstateranden
Hemgjord Baileys. recept, två förpackningar med dumlekola original, 75 cl vispgrädde, 75 cl vodka. Värm choklad och grädde rör runt så allt är smält, sätt kallt, balkongen på vintern, med lock blanda med vodkan, du har då två flaskor med Baileys a 75 cl har du en stor använd Baileys flaska, fyll på ingen märker skillnaden!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum