att vara störd

Mer
17 år 10 månader sedan #43422 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet att vara störd
Miss Borderline! När jag träffar nya människor talar jag om vid lägligt tillfälle under samtalets gång att jag har Schizofreni, och att då är en psykisk sjukdom.

Detta gör jag för att sålla ut sådana som hyser en aversion mot de som inte är så att säga "normala", om de då frågar mig om min sjukdom så ger jag dem alltid en förklaring och talar om för personen hur det är och är alltid noga med att tala om att i 99,8 % av alla som har Schiozofreni inte gör några våldsbrott!

Vill de sedan veta mera om mig och hur jag upplever samtiden och verkligheten så har jag ju en hel del att säga.

Detta gör jag vid ett tillfälle när det faller sig naturligt under samtalets gång.

Fast det kommer inte alltid ett sådant tillfälle första gången man träffas, men jag håller aldrig inne med det någon längre tid, därför att jag lägger inte ned tid på en person som är direkt avvisande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 10 månader sedan #43427 av alice_lekrot
Svar från alice_lekrot i ämnet att vara störd
MIss borderline: När ska jag berätta för psykopaten jag mött att jag e borderline? :D
  • Miss Borderline
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #43522 av Miss Borderline
Svar från Miss Borderline i ämnet att vara störd
Nissegossen: ja jag håller med dig om det där med att det egentligen är det bästa att säga det så fort som möjligt för att sålla ut människor som kanske inte accepterar eller har svårt för att man har psykiska besvär! Så har jag oxå tänkt......men så skaffa jag internet för ett år sen och har lärt känna många människor genom ett intresse jag har, och har upptäckt att det är jättesvårt att hitta ett "bra" tillfälle. Har inte träffat så många IRL, men några. Har sagt jag är sjukpensionär men sagt det är pga förslitningsskador.....vilket KUNDE vara sant då jag har väldiga problem med nacke och axlar.

Ja, jag får öva mig helt enkelt.....har hur som helst svårt att släppa nya människor in på livet, men har tack vare internet blivit lite bättre på det :D
Mer
17 år 10 månader sedan #43553 av alice_lekrot
Svar från alice_lekrot i ämnet att vara störd

MIss borderline: När ska jag berätta för psykopaten jag mött att jag e borderline?


Gäst, fattar inte riktigt vad du menar, men håll dig undan från psykopaten!
Mer
17 år 10 månader sedan #43557 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet att vara störd
Gäst! Läs kriterierna för Borderline! Sätter du dig sedan in i problematiken hos vad den som har borderline skall skydda sig själv mot, så förstår du, att faktiskt, var det ett bra råd!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 10 månader sedan #43573 av alice_lekrot
Svar från alice_lekrot i ämnet att vara störd
Nu fattar jag inte vad Nissegossen skriver. Är det nåt fel eller? Är det nån som ska skydda sig mot sig själv eller? Fattar ingenting.