psykiska besvär när man har/är påväg att skaffa barn?

  • Barn,de finaste vi har!
  • Besökare
  • Besökare
13 år 2 månader sedan #376492 av Barn,de finaste vi har!
Svar från Barn,de finaste vi har! i ämnet psykiska besvär när man har/är påväg att skaffa barn?
Fick inte vara ifred under min gravidet och inte efter förlossningen heller var en hetsjakt utan dess like från myndgiheter och psykiatrin,var dömd på förhand,så mina sömnproblem förrvärrades och jag blev sämre både psykiskt och fyssikt och så ser det ut även idag.Är övertygad om att ifall jag hade haft mer lugn och ro och en stöttande partner och familj,hade jag mått bra idag.

Tänk att du kommer få ett barn snart! :) Att detta barn kommer också ursprungligen från dig,kommmer få utseende och säkert egenskaper från dig,Mitt råd till dig är att söka dig till pappagrupper och att din flickvän gör likaså.och att du börjar gå till en psykolog.

Ibland kan man va tvungen att gå igenom utredningar ifall man klarar att vara förälder eller ej,Vilket jag var tvungen till,och kan inte säga att det var kul,det var ett helvete,Mycket lögner om mig tyvärr,och smutskastning.Dessutom var min partner allt annat än stöttande,tvärtom.Vilket säkert bidrog till min försämnring.Men man gör det för att man vill vara en bra förälder och inte förlora sitt barn.Så jätte viktigt att du stöttar din flickvän,för man är väldigt känslig den första tiden.Sedan kan hon stötta dig,men först året ha fokus mk på henne och såklart barnet.Ge henne kramar osv.Barnent först år är jätte viktiga att de blir sedda,betryggade och mk närhet,kärlek.Se till att ha ett bra nätverk.var verkligen ömsint och rädd om ditt barn,se det mk i ögonen och le!

Önskar Ert Barn och Er All Lycka!! :hjärta