fundering... vad tycker ni?

Mer
16 år 3 månader sedan #103282 av Saari
Svar från Saari i ämnet fundering... vad tycker ni?
Jag är kluven. Jag har skadat mig själv (men är inte schizofren iofs) i syfte för att döva ångest, vilket har resulterat i en hel massa ärr. Jag visar aldrig nygjorda sår, men ärr är en annan sak... Det känns jättejobbigt att visa bara armar och ben, men samtidigt är jag så tjurskallig och tycker att jag visst ska få ha kortärmat bäst jag vill. Jag vet att jag får uppmärksamhet om jag visar mina ärr, men det är inte därför jag har kortärmat. Inte oftast i alla fall. Jag vill bara kunna vara normal.

Att skära sig har väldigt många funktioner. Ingen vill väl erkänna att det är för uppmärksamhet, inte innan de blivit några år äldre i alla fall, men visst kan det vara det. Jag tror att det sällan handlar om just uppmärksamheten om man har kommit till övre tonåren i alla fall, men när man är yngre så vill man ju att någon ska se att man gjort sig illa även om man på ett väldigt dåligt sätt försöker dölja det.

Folk vågar visa hud. Visa sårad hud. Det sprider sig som ringar på vattnet som ni säger, folk blir modigare men jag vet inte om det alltid handlar om skadorna. Men när man fotar endast skadorna och lägger upp på sådana forum eller communitys så är det ju illa. Då vill jag också säga "Väx upp ungjävlar". Men egentligen är det ju inte så enkelt.

Svårt det där...
  • m.
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #103286 av m.
Svar från m. i ämnet fundering... vad tycker ni?
jag har skadat mig själv.
jag gjorde det inte för att få uppmärksamhet. jag började när jag var elva men ingen fick reda på det förrän jag var 19, vilket var av misstag.
jag har dock aldrig tagit bilder av mina självskador och skulle aldrig få för mig att göra det. det känns som att då vill man enbart ha uppmärksamhet och när jag ser sånt får jag oxå lust att säga "väx upp". jag har bara så svårt att förstå det där. jag klarar knappt av att visa mig i kortärmat trots att jag bara har ärr, inga nya skador. jag sätter tom på mig e tröja bara om jag ska gå på toa för att slippa visa ärren. men å andra sidan, om man är så desperat att bli sedd att man skadar sig själv så måste ju nåt vara fel!? knepigt det där..
Mer
16 år 3 månader sedan #103429 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet fundering... vad tycker ni?
ja, alltså, det är ju inte självskadan i sig som gör mig perplex. Herregud, jag har ju skadat mig jättemycket genom åren, jag vet ju hur det är. Jag är fri från det nu, men jag skulle aldrig få för mig att dissa någon som gör det idag.
Det jag blir undrande över är just det där med att lägga upp bilder bara på själva såret, som vissa människor gör. Tror också att det blir triggande, och nästan kan orsaka någon sorts "tävling" i ett jämförande mellan vem som kan göra "värst".
Jag blir bara så väldigt undrande.

Precis som andra skriver var jag aldrig pigg på att visa upp mina sår. Idag har jag ju inte skurit mig på över 6 år, men jag har massa läkta ärr. Jag har ofta kortärmat, om det är varmt och så, nu när det bara handlar om läkta ärr struntar jag i det. Men jag skulle fortfarande aldrig ta en närbild på mina ärr och visa upp för andra.

Men, precis som någon sa, det finns ju hela forum på internet med folk som bara poserar med sina sår. Alltså, bilder bara på själva såret som de just skurit.
Förstår inte. :?: :?: :?: