Självmordsförsök

Mer
19 år 2 månader sedan #9772 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Självmordsförsök
Många här har problem med depressioner och brukar därför få antidepressiva mot det. Det går att testa sig själv för att se om man har depression på denna sajt:
213.88.140.183/deprimerad/allm/testa/madrs.htm

Nya antipsykotika som Abilify mildrar ofta depressioner. Gamla antipsykotika kan däremot i högre doser ibland framkalla depressioner.

Problemet med röster kan behandlas på olika sätt. Det finns självhjälpsgrupper där man diskuterar problemet med röster och försöker hjälpa varandra på olika sätt. Många verkar bli hjälpta av det.
www.rsmh.se/sjv-grupper.htm

Idag diskuteras kognitiv beteendeterapi ganska mycket. Det kan minska symptom ungefär lika effektivt som antipsykotika. Problemet är att vården idag inte alltid kan erbjuda denna behandlingsmöjlighet över allt.
Mer
19 år 1 månad sedan #9913 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Självmordsförsök
för det första så tycker jag att du inte alls misslyckades. Det är ett misslyckande att dö, att ta självmord. Du lyckades överleva. Se det inte som ett misslyckande.
...om du förstår vad jag menar...

Jag tror inte heller att det är medicineringen det är så mycket fel på, man kan inte medicinera bort vad som helst.
Jag vet egentligen inte vad jag kan säga som råd, men att jag känner igen mig så jättemycket. Jag var som du, för några år sedan. Fan det var suicidförsök varje helg, och de på akuten bara suckade igenkännande varje gång jag kom. Kirurgerna vägrade sy utan bedövning, medicinarna bara höll lama förmaningstal om hur farligt det var att överdosera. Sedan var det vara upp till den trötta psykpersonalen som kände mig utan och innan.
...
Allt jag kan säga är att jag är ur det där nu. Man tröttnar liksom, man ger upp även den metoden att hantera saker. Olyckligtvis måste man väl nå sin botten först.
Så, ta det från mig, det finns ett slut på de där procedurerna. Bara du lyckas överleva tillräckligt länge och inte faktiskt kolar någon av gångerna. Det är ju farliga grejer man håller på med.

*styrkekram*
Och jag tror du klarar det!!
Mer
19 år 1 månad sedan #9925 av Harriet
Svar från Harriet i ämnet Självmordsförsök
Hej!
Tryskey för de vänliga orden, det hjälper mycket bara det.
Bra att du lyckats hålla dig ifrån den där svängen (eller vad man nu kan kalla den ).
Tack för mig.