Diskussion om råd vid självmordstankar

  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #323773 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Diskussion om råd vid självmordstankar
och om självmord så finns det ett kristet synsätt;
_________________________

det är så det funkar med självmord, man kommer inte till himlen.
____________________________

detta skriver ja inte för att stänga dörrar för dig eller trycka ner dig,
jag har ett synsätt som du kan få höra;
_____________________________

du går på livets väg.. du möter på din vandring genom livet många situationer å händelser, du finner dåliga upplevelser som förstör nästan allt, du vandrar vidare å efter ett tag så hittar du fina fantastiska upplevelser å händelser som du alldrig kunde tro att du skulle få va med om, detta får du av Gud, för han älskar dig och för att du är värdefull för honom, presis som du e, ty han älskar människan.

du vandrar vidare på livets väg, du finner en själsvän å ni skaffar familj. du finner fler å fler saker att leva för, du börjar älska livet å att leva med Gud i ditt liv.
du vandrar vidare på livets väg.. åren går och du blir gammal.

du får barnbarn som springer å leker kring dina fötter, du känner att det inte har varit så förgäves allting, du är nöjd, med din make, eller maka, brevid dig. sen går det några år till å det börjar vara dags å resa hem.

din resa genom livet, din vandring är över och du springer in i Guds famn.
du är hemma.

_______________________________________________

tvivla alldrig på att Gud älskar dig, oavsett vad som hänt, oavsett hur det är.
och om mörkret skrämmer dig, så vänd dina tankar till Gud.

om du känner dig tyngd av synd, skam och ledsamheter, kanske nån gjort dig illa på nåt sätt. det finns en bön till Jesus Kristus, den heter "syndernas förlåtelse".

läs den högt för dig själv, mena varje ord, och Jesus Kristus löser dig från synden, du kan lämna allt bakom dig för Jesus har räddat dig!
bönen löser dig från allt som är gjort mot dig också, all den synden tar Jesus Kristus,
för han är Gud.

och han älskar dig du människa!.. HAN ÄLSKAR DIG och kommer alltid göra det!

här är bönen Syndernas förlåtelse;

syndernas förlåtelse, bönen, fungerar för ateisten, agnostikern och för den nyfikne. samt för alla troende som behöver en nystart med Gud.

Här är en bön som kom till mig utav Helige Ande, på ett hostel i turkiet. jag gjorde inget fel, jag sade inget fel, jag var i ett andligt mörker och jag var svårt ansatt av mörkret, och Gud befriade mig!.
här är bönen:

"Helige Jesus, jag lägger ner inför dig, alla mina synder, gjorda av mig
och alla synder gjorda av andra, mot mig
och jag ber om syndernas förlåtelse"

Berätta den gärna till andra som behöver bli befriade från synderna. ty mörkret vill att vi ska vara fångar under synden och Gud vill att vi ska vara fria!!!!!!!
och eftersom vi ej är fullkomliga så drar vi på oss nya synder varje dag, dessa får vi gå till Jesus med och be om förlåtelse för.
_______________________________________
Mer
13 år 8 månader sedan #323775 av MsTibbs
Min starka tro på en god Gud är att om en människa har mått så dåligt och kämpat så mycket att den överväger självmord, så kommer inte Gud straffa den personen ytterligare.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #323780 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Diskussion om råd vid självmordstankar
min starka tro Ms TIBBS är att om nån mår piss å går å dräper sig så ...

är det ett mord. mord på sig själv.

mord tillåts inte i bibeln, där står det "Du skall inte dräpa" och du vill inte gå in i evigheten å ha förbrutit dig mot budorden.

det är vad jag tror, fullt å fast. det är inte för intet som de tio bud orden gavs av Gud.
Mer
13 år 8 månader sedan #323786 av MsTibbs
Jag anser inte att suicid är mord. Inte hellre att ha ihjäl någon i självförsvar. Däremot att dräpa någon för pengar tex är mord. Kyrkan begraver inte längre dem som tagit bort sig utanför kyrkogårdarna, därför att de lider av en sjukdom, som de själva inte kan råda över.

En ängel kom till mig, lysta av godhet och visade vägen till ett slott bland molnen och sa att "Valet är ditt". Att jag kan välja att komma dit direkt, eller leva en stund till först.
Mer
13 år 8 månader sedan #323856 av Lillan
Åh om det är en tillfällig men väl återkommande punkt i vardagen....

Hur gör man för att ständigt hitta nya sätt att inte agera på impulser, förmaningar och hatfyllda ord.
Mer
13 år 7 månader sedan #335346 av Traxerity
Självmord är inte mord men man gör en dödsynd när man mår så dåligt med sådana tankar "Despair" och då ska man stötta denna person så denna person mår bättre :D