Att dricka alkohol

  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 månader sedan #177764 av Jocke
Detta är hämtat från min lokaltidning, men jag inser att det är några här som har problem med alkohol inklusive mig. Detta är en synvinkel på hur man kan förbättra sin livskvalité.

Drick

Klart folk måste dricka hur skulle dom annars kunna ha roligt ?
Att åka på resa till egypten och se pyramiderna går väl inte utan en plunta i innerfickan ?
Vi måste dricka, så är det och om det nu är på grund av att vi mår så jäkla dåligt eller att vi har blivit så instänga vetta fasen men inte mår vi då bra när den där jäkla spriten måste vara med vid varenda lilla tillfälle.
JAG kan förstå att man dricker för att man är hemma och har inget liv men att man måste dricka så fort man ska göra något trevlig det kan jag absolut inte förstå.
Alkisen som sitter hemma och super har en anledning att dricka för han har nog fan aldrig trevlig eller kul i sitt liv.
Då är det väl ändå en liten varningsklocka som ringer och visaren står på "Varför?"
Och vad är då ditt svar ?
Jamen det är ju så mycket trevligare, jag kan ju skratta åt ingenting alls och det ser ju inte alls så dumt ut ?
Jag kan ju stå och upprepa samma sak om och om igen i timmar och den som inte tycker det är roligt ja han är en torrboll!
Det är jobbigt med mycket folk så därför behöver jag en klunk för att kunna vara mig själv!
Jag får också unna mig lite roligt eftersom det verkar saknas något i mitt liv som gör att jag aldrig blir lika glad som när jag druckit.

Kommunen vill att vi ska dricka, det tjänar dom pengar på och innan ni drar upp vad det kostar samhället kanske vi ska kolla på den hjälp du får när du sitter i skiten.
Just det vilken hjälp ?
Den enda hjälp du får är när dom tvättar av ditt lik före du ska begravas och köper man stora mängder med tvål så får man nog det ganska billigt den klick du ska ha för att bli ren.

Men drick på ni jag håller med om att det tyvärr är roligt och att det tyvärr börjar bli det enda alternativ till att ha roligt här.
Men man kan sluta dricka också och inse efter LÅNG tid att det gav fan ingenting och att du utvecklas såå mycket mer ifall du kan gå nykter dit du ska för att ha roligt.
Och när du står där nykter och ser på män som dansar med män och alla dessa figurer som gör bort sig (inte alla) så känner du dig lite bättre och det känns förbannat BRA!

Jag tror signaturen kallas x.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 3 månader sedan #177776 av aspie
Svar från aspie i ämnet Att dricka alkohol
Ett glas rödvin på kvällen ger bra sömn. Rödvin innehåller melatomin, och dessutom har den flavonoider som är antioksidanter. Vitvin har inte dessa, de är förknippade till den röda färgen som kommer av skalarna av druvorna.
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 månader sedan #177788 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Att dricka alkohol
Jo, men jag tror skribenten menade allmän missbruk? Vi har lite skev alkoholkultur här i sverige. Vi tror kvantitet löser problemen istället för det kvalitativa. Ett glas vin eller en whiskey-grogg har bevisad effekt, kanske t.o.m 2 groggar på whiskeyn är godkänt för ett längre liv.
Men här menar du säkert livskvalitet Aspie, ingen kan tvinga ngn till åtgärder mot ens vilja. Då säger dem lyssna, då anger man sina skäl, som passar just dig, det är så man måste se problematiken, ingen ska leva ett liv på andras bekostnad. Man ska inte leva sitt liv igenom andra utan man gör sina val, och då får motståndarna acceptera detta.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 3 månader sedan #177855 av Räven
Svar från Räven i ämnet Att dricka alkohol
jag dricker alkoholfri öl varje dag......blir skittrött avdom......funkar bättre än sömnmedecin
Mer
15 år 3 månader sedan #177866 av Saari
Svar från Saari i ämnet Att dricka alkohol
En väns pappa blir elak och bitter när han dricker, han är alkis. Men däremot blir en släkting till mig "normal", det gör liksom inget att han har alkoholproblem eftersom det inte blir ett problem socialt.

Min pappa brukar ta sig en virre på fredagskvällen, det är ju avslappnande och skadar ju inte kroppen direkt.

Själv dricker jag noll på ett par veckor, sedan super jag till. Det funkar för mig. Det är noll tolerans där jag bor men ibland går jag på fest och sover hos någon annan. Jag har lite svårt att dricka normalt, det är ju ganska trevligt att vara full...

Hur kan man bli trött av alkoholfri öl? Placeboeffekt maybe?
Mer
15 år 3 månader sedan #177868 av Räven
Svar från Räven i ämnet Att dricka alkohol
Saari det är humlet som är i ölen som gör en trött :D