Att dricka alkohol

Mer
15 år 3 månader sedan #179248 av Saari
Svar från Saari i ämnet Att dricka alkohol

Joppe skrev: Min erfarenhet av Seroquel är att den bidrar till en extrem trötthet direkt efter intag. Min behandling med Seroquel började i slutet av december.
Effekter på oro-ångest som man ofta hör i samtal om Seroquel, tycker jag nog inte är så mycket.
Att dricka alkohol och ha Seroquel samtidigt är nog inte att rekommendera.
Jag får nog ge det en chans till, annars byta till något man haft tidigare ex. Risperdal.


Jag hoppar Seroquelen när jag dricker. Jag har prövat en gång att ta den när jag varit på fest och en timma senare var jag så trött och lealös att jag nästan började snarka där jag satt. Det var obehagligt och förmodligen inte bra för kroppen. Men Lithionit tar jag när jag dricker, det känns ingenting. Förmodligen för att det är ett salt? Hm.
Mer
15 år 3 månader sedan #179346 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att dricka alkohol
Jocke,

På denna sajt går det att undersöka om alkoholkonsumtionen är för hög. Berätta gärna vilket resultat, som du fick.
www.alkoholprofilen.se/
  • Jocke
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 3 månader sedan #179371 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Att dricka alkohol
Jag fick en kategori på 15-25 glas, där ett glas är 5.2 % liten glas. Dem säger att jag har hög toleransnivå, men risksonen överskrids. dem säger det är bättre att sprida ut den på hela veckan, dem uppfångande frågorna tog inte upp salongsberusning utan enbart full. Lite väl grovmaskig nät.

I mitt fall är det inte ärftligt, utan det tar flera år i mitt fall att känna darrningar där man behöver en återställare. Vilket knappast lär ske innan innan några av mina stabila relationer (familjen) går bort. Jag tycker detta förmodligen inte är särskilt utlämnande, utan jag låter siten ta del av detta.

Men dem rekomenderar mig att dra ner på tempot, dessa baksmällor vilket dem bara nämnde som hastigast är inte värd den eventuella baksmällan man får, man sover bra ett par timmar efter sista glaset, sedan är man inte trött, så för mig påverkar alkoholen min sömn. Men som sagt, omdömet är det som drar ned mtt betyg.

Dem sade också, att om man inrättar sitt liv efter alkohol, där man planerar att dricka vissa dagar är ett tecken på tidig varningssignal till alkoholberoende. Än så länge säger dem att det inte är ngn fara. Men sårar jag ngn pga ngt obetänksamma uttalanden, så misstänker jag att det kan bero på attt jag vill visa den möjlighet som internet ger genom att erbjuda saker som faktiskt kan få ngn att dra ett leende och tänka att kan han så kan jag också.

Men som sagt detta är ett forum, där det ska vara högt i tak, och att vi accepterar varandras fel och brister. Komedi och allvar är bäst.

Vars är världen på väg?
Mer
15 år 3 månader sedan #179536 av Stinan
Svar från Stinan i ämnet Att dricka alkohol
Demonen i mej behöver få alkohol ibland annars skadar han vår kropp.
Mer
15 år 3 månader sedan #179609 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Att dricka alkohol
Du kanske skulle försöka, Jocke att minska på alkoholkonsumtionen gradvis, så att du hamnar på en nivå där konsumtionen är oskadlig? Har du försökt att minska på mängden någon gång? Det är väl bara att köpa hem litet mindre.
Mer
15 år 3 månader sedan #179614 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Att dricka alkohol
Jag har börjat minska alkoholmängden. Känns skönt att inte vakna så bakfull :) . Campral gör också att suget minskar.