Att dricka alkohol

Mer
15 år 3 månader sedan #177932 av Pippi
Svar från Pippi i ämnet Att dricka alkohol
Jocke,

Det var en ganska komisk insändare....lite tragisk oxå
Mer
15 år 3 månader sedan #177935 av skord
Svar från skord i ämnet Att dricka alkohol
jag dricker gärna 2 glas på kvällen
Mer
15 år 3 månader sedan #177962 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Att dricka alkohol
Är helnykterist sedan 1 juli 2006.

Fick antabus första gången hösten 1998, tog på tok för lång tid innan jag begrep varför jag skulle ta antabus.

Det är otroligt svårt att inse att man är missbrukare, jag tackar Gud för att jag åtminstone till slut fick vara med om att förstå. Kunde ju gått i graven ovetandes.
Mer
15 år 3 månader sedan #177970 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att dricka alkohol
En jobbar kompis på Pripps kallade folkölen (3,5%) för både sömn öl och även för Nunnepiss! :lol:

Jag är alkoholist efter 17 års anställning på Pripps i Göteborg.
Jag tar och dricker öl varje dag (yrkesskada!??) men aldrig mer så att jag blir så berusad att det blir störande. Jag håller det som vanligt och de jag träffar på känner öllukten, men jag uppträder som om jag är helt nykter.

En dag var en granne uppe som känner mig väl, när jag påpekade att jag var något mer än vanligt sade han; jag har aldrig sett dig berusad...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 3 månader sedan #177975 av Melun
Svar från Melun i ämnet Att dricka alkohol
Jag kan inte dricka alkohol. Jag går hemma hela dagarna och skulle utveckla ett stort beroende om jag började dricka. Man kan ju dricka när som helst när man bara är hemma. Jag har haft problem med alkoholen.
Mer
15 år 3 månader sedan #177978 av idefix
Svar från idefix i ämnet Att dricka alkohol
Jag dricker inte alkohol längre sedan jag började med min nya medicin. Funkar kanonbra än så länge, även om jag börjar bli lite trött på all Coca-cola jag häller i mig istället.