Ingen alkohol

Mer
15 år 2 månader sedan #187788 av skord
Svar från skord i ämnet Ingen alkohol
det jag inte gillar med alkohol är den uppenbara personlighetsförändringen. vissa blir lessna och andra våldsamma.


men vissa kan sköta den och få lite lyft.
Mer
15 år 2 månader sedan #187789 av skord
Svar från skord i ämnet Ingen alkohol

Christina skrev: Dricker man en (1) lättöl/dag så får man i sig 9 st 70 cl-flaskor med 40%-ig alkohol på ett år.
Det tål att tänka på...tur att jag inte gillar öl.... :D


jaså. jag gillar en kall öl då och då. som en kall snus då och då.
Mer
15 år 2 månader sedan #187790 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ingen alkohol
:lol: Späd ut med lingondricka så ser det ut som vin och det finns säkert essenser så att det smakar åtminstone som rödvins blask.

Nä då är det bättre med en kaffekask istället. Vad gäller blanda loka och starkvaror så blir det, ju det exakt som kapten grogg gjorde när han snål som attan blev den som gjorde första groggen, dvs spädde ut drickat med vatten. Så visst kan man göra alternativ med sponken... :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 2 månader sedan #188114 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ingen alkohol

Steve skrev: Mina levervärden ligger nu på 1,9 som är för högt. Det ska ligga på 0,9-1,4 för att jag ska få tillbaka mitt körkort. Jag tål väldigt mycket alkohol, men vinboxarna är livsfarliga. Höll på att dö i höstas av vinboxen för jag ville avsluta mitt liv och komma till Anna. Jag band en snara i sovrummet, men det slutade att jag somnade på golvet.


Låter väldigt allvarligt. Hur mycket av vinboxen drack du, när detta hände? Tur att du klarade dig. Kanske bäst att avhålla sig från stora mängder och hålla sig till folköl och liknande.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 2 månader sedan #188115 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ingen alkohol
Nä, jag förstår Fantasio! Jag tror du och jag dricker av rätt anledningar, vi dricker inte för att bli knall, utan för att slappna av. Har visserligen slutat gå på krogen och dricker ensam hemma, med viska som enda sällskap en liten stund åtminstone.

Det är flera som avråder en från att dricka, men beslutet att dricka kan enbart ligga helt på en själv. Försöker man locka med godsaker, som t. ex
minskad dos eller som mina föräldrar tillråder en att pröva dricka alkoholfritt öl. Det är avslappningssentensen jag söker, tror faktiskt man kan slappna av på alkoholfritt, Isa-Alise brukar visst dricka alkoholfritt vin.

Dessa alkoholfria drinkar baserat på läsk, är visserligen gott, men även den innehåller ju socker. Jag är inte ute efter att dricka mig berusad längre, är ju för gammal för det.

Förslaget är förvisso konstruktiv, men alternativet är just en slags muta, som bygger på att skapa en förhoppning om ett bättre liv.

Vars är världen på väg?
  • arija
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #188116 av arija
Svar från arija i ämnet Ingen alkohol
Men att dricka en eller två starköl eller en liten flaska vin ibland är ju gott.
Jag har slutat med mediciner, men drack periodvis när jag åt de också.
De kallar det missbruk (men jag såg det aldrig som det) så som jag drack tidigare.När jag väl börjat varken kunde eller ville jag sluta, allt jag såg drack jag.Jag gjorde verkligen galna & dumma saker när jag druckit.
Nu dricker jag en liten flaska vin (istället för en hel & stor & allt annat som finns i närheten).Sedan är där ju också priset, det är dyrt att dricka mycket & ofta.Jag går inte på nattklubb eller pub sedan flera år tillbaka.Efter ööö sista gången & allt som hände (också på grund av min paranoja & socialafobi på grund av det. en destruktiv sida kan ta uttryck i alkoholen.
Kanske lägga alkohol pengen i en sparburk som tidigare nämnt & spara till resa eller annat.Hålla sig till ett par öl i veckan, men i små doser.En starköl till midagen.Eller på fredagskvällen framför datorn.