Självmordstankar

Mer
18 år 8 månader sedan #20418 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Självmordstankar
Förrut var jag också lika självkritisk och det blir allt bara värre av. Det var inte så länge sedan jag blev tvungen att låna pengar av mina föräldrar för att det tog tid innan jag fick sjukpenning.
Men det är ingen fara med det, alla behöver hjälp ibland. Alla kan komma i ekonomisk knipa och skulle man inte hjälpa sina nära och kära då så vet jag inte vad.
Du mår bara dåligt av att vara så självkritisk, det är inte ditt fel att du mår dåligt och du har ingen rätt att vara så självkritisk mot dig själv.

mvh Fredrik
  • kgu
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20419 av kgu
Svar från kgu i ämnet Självmordstankar
Jag har under våren haft en del självmordstankar.Mycket p.g.a ångesten och depressionen. Jag är i min personlighet så perfektionistisk. När saker inte lever upp till de ideal som jag ställer, så blir jag lätt deppad.Min läkare säger att jag måste minska mina krav på mig själv. Jag har social fobi,och när man har social fobi vill man vara perfektionistisk för om inte, så kommer känslan att inte duga.Detta har givit mig mycket självmordtankar. Jag har också känt mig väldigt osäker, och knappt vågat prata med främmande människor. Min övervikt har gjort mig oharmonisk också.
Men jag tror att man i det värsta helvetet, måste tänka att saker kan förändras och bli bättre också. Man får hålla ut.Man blir inte frisk över en natt. Det tar tid innan pusselbitarna går ihop. Man får hålla ut.
Jag ska börja motionera nästa vecka, 1 timma per dag 4-5 ggr i veckan+att jag ska börja på sjukgymnastik. Hoppas på en förbättring då.
Jag har schizoaffektivsjukdom också.Jag måste säga att social fobi är värre.