Rörigt

  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #21837 av kgu
Rörigt skapades av kgu
Jag ska till min läkare i veckan. Jag vet inte vad jag ska säga. Säger man för mycket så kommer han säkert att sätta in ny medicin. Jag är livrädd för mediciner. Medicinen jag har nu är Seroquel,och tycker att den funkar dåligt men ändå bäst hittils. Paranoida vanföreställningar,röster,ångest,depression, desorganiserat tal osv är en del av min verklighet och vardag. Jag är rädd bara för att få ny medicin som man kommer att må ännu sämre av. Vad ska jag göra tycker ni?
Jag vet att man inte får begå självmord men ser snart ingen annan utväg.
Mer
18 år 7 månader sedan #21838 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Rörigt
-
  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #21840 av kgu
Svar från kgu i ämnet Rörigt
Mina självmordstankar kommer både från mina symtom,och rädsla för en försämring av ny medicin. Jag har motionerat sen 4 veckor tillbaka och gått ner lite i vikt,men det hjälper inte mot depressionen. Jag promenerar 5 dagar i veckan,1 timma varje gång.
Jag är livrädd för att min läkare ska sätta in något anti-depressivt medel. Alla anti-depressiva har jag fått mer ångest av. Fontex och aurorix är dom enda jag ännu inte testat. Vilken är maxdosen för Stesolid? Tror att jag behöver höja den dosen vid behov.
Jag har svårt att tycka om mig själv också. Det känns som jag aldrig kommer att få träffa någon tjej. Alla jag träffat tycker att jag är lite konstig.
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #21846 av vnv
Svar från vnv i ämnet Rörigt
Det gäller att, hur djävligt det än känns, att ändå "gilla läget".
Kanske du borde prova Fontex/Aurorix ändå? Det kan ju faktiskt hjälpa.
Det låter som om du kunde ha hjälp av KBT-behandling. Det hjälpte åtminstone mig... Hör med din läkare!

Tänk/Oroa dig inte för framtiden. Ta en dag i taget. Bry dig inte om vad andra tycker/tänker om dig. Det viktigaste är att tycka om/stå ut med sig själv. Det finns någon för alla.
Om självmordstankarna blir för starka bör du söka hjälp DIREKT. Då gäller bara Livräddning...
Lycka till!

/vnv