självmordsförsök

Mer
18 år 3 månader sedan #30200 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet självmordsförsök
Depression är en riskfaktor för självmord. Om du får behandling mot depressionen så minskar nog risken för självmord betydligt. Behandlingen mot depressioner brukar idag vara SSRI-antidepressiva, men man får ännu bättre effekt om man lägger till kognitiv beteendeterapi. Jag tror att om man har återkommande depressioner så brukar man ständigt medicinera med antidepressiva för att förebygga att depression uppstår.

Motion kan också minska depressioner. Om du motionerar regelbundet så minskar du nog risken att bli deprimerad.

Det finns råd här på sajten vad man kan göra vid självmordstankar. Du kan ju läsa råden, som borde kunna vara till hjälp för dig.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... ordstankar
  • Drömma
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30230 av Drömma
Svar från Drömma i ämnet självmordsförsök
Hej

Tack för era svar.
Ja jag har ju lärt mig någonting helt onekligen. Fast det trodde jag att jag visste redan innan, men kanske vet jag det ännu mera nu. Jag tackar ju Gud för att jag fortfarande lever och jag ska försöka göra något bra av mitt liv och fortsätta kämpa. Jag ska också försöka att söka hjälp tidigare innan jag mår så fruktansvärt dåligt.
Sen får jag försöka att tänka så att man inte kan förutse framtiden och att det som har hänt inte behöver hända igen. Det går inte heller att analysera för mycket vad det var som hände då och varför det blev som det blev. För varje dag är en ny dag.
Jag ska försöka att ta hand om mig med att äta bra och motionera och ffa träffa folk, det tycker jag är viktigt och umgås med mina vänner. Sen äter jag antidepressiv medicin jag hoppas den hjälper något.