Vet att ej är populär här, lättast självmordsråd

Mer
9 år 6 månader sedan #698619 av koi
Jag har suttit i samma sits och har försökt och påbörjat självmord i ryggsäcken. Men det är inte någon bra lösning. Alla känner sig missförstådda och värdelösa då och då. Det blir bättre. Du borde ringa länsakuten och prata med dem. Psykakuten.

Överdos är svårt att dö av. Jag har provat. Fick åka ambulans till akuten och blev senare hemskickad med baksmälla från helvetet.
Mer
9 år 6 månader sedan #698624 av lärjungenMatteus
Varför är du tyngd av sorg, min själ, och full av oro? Sätt ditt hopp till Gud! Jag skall åter få tacka honom, min räddare och min Gud.
Mer
9 år 6 månader sedan #698636 av Nissegossen
Jag vet hur jag skulle göra, men det behåller jag för mig själv. Dödssäkert...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 6 månader sedan #698648 av Saari
mjd,

När jag gjort mina suicidförsök så har ingenting egentligen kunnat stoppa mig, men jag kan idag säga att jag är väldigt glad att jag överlevt. Min pappa säger alltid "Den som lever får se" och så är det ju faktiskt, om man väljer att ta sitt liv så vet man inte vad man kanske missar. Livet är inte en dans på rosor, men det finns många möjligheter till riktig glädje. Livet är inte bara svart, men inte heller helt vitt. Jag har accepterat att mitt liv kommer kantas av sjukdom, av dåligt mående men då tillåter jag också livets goda sidor att visa sig. Det blir bättre.

Ibland kan självmord och självskada bli ett rent intresse. Man fantiserar, tänker och tänker, man blir totalt förblindad. Jag lovar dig att livet vänder. Och sedan vänder det igen, för att åter igen vända. Det går upp och ner och det måste man acceptera för att få ut så mycket som möjligt av det.

Jag var säker att jag skulle dö i självmord, även när jag inte var suicidal. Jag visste att mitt liv skulle sluta i självmord även när jag mådde bra, men nu har jag fått andra erfarenheter och tror inte det längre. Jag har ingen livsomvälvande händelse som gjorde att saker blev bättre, utan det har varit en process.
Mer
9 år 6 månader sedan #698653 av Geta
mjd,

Jag kan trösta dig med att jag inte heller alltid har varit populär här på Viska. Alla kan inte älska alla här i världen.
Mer