Hur andra ser på psykisk sjukdom

Mer
8 år 1 vecka sedan #822915 av HelenaL
Vill bara dela med mig av något som handlar om hur friska kan uppleva andra med psykisk sjukdom. Det var en person som sa att psykiskt sjuka är som vilda mustanger som psykiatrin försöker tämja så att de travar fint.


[youtube:20u8t9al]PSK6u9SCi2s[/youtube:20u8t9al]
Mer
8 år 1 vecka sedan #822991 av krokus
Min mamma tror att schizofreni är när man har flera personer i samma kropp. Samtidigt är hon inte ett dugg intresserad av att gå på informationsträffar som psykiatrin anordnar om psykossjukdomar. Hon anser att hon redan har varit på så många informationsträffar och hon har minsann läst en bok av Johan Cullberg. Wow, ändå fattar hon ingenting. Suck. :väggen
Mer
8 år 1 vecka sedan #823013 av Admin1
Anhöriga kan ha schizofreni light och ganska stora problem själva. Uppemot 40 % kan själva behöva viss vård. För de som mår dåligt av oss är det inte bra om anhöriga inte mår bra. Kanske kan det vara värt att skaffa en Personligt Ombud, eftersom det är gratis, som säger åt föräldrarna skärp er.
Mer
8 år 1 vecka sedan #823015 av Geta
Anhöriga som inte orkar med sina egna psykiska problem blir fientliga.
Mer
8 år 6 dagar sedan #823213 av Admin1
Tror många anhöriga har viss kognitiv nedsättning. Det kan bli jobbigt för dem att hjälpa till och då blir det förbannade. Antagligen ett sätt att minska hjälpsökandet till dem, så de minskar sin egen stress.
Mer
8 år 6 dagar sedan #823233 av Geta
Min mamma var mest arg, när jag ringde till henne.