när behöver man sy?

Mer
17 år 11 månader sedan #39989 av Saari
Svar från Saari i ämnet när behöver man sy?
Min mamma frågade mig en gång efter att jag skurit mig (men inte visat henne såret) om jag behövde sy, och jag frågade henne när man behövde sy. Hon sa att det behövdes när huden delat på sig.

Grejjen är det att man inte måste sy om man inte blöder mycket och konstant. Jag har fått två sår sydda och ett antal tejpade, men jag vill helst inte besvära andra med mina sår. Att jag får fula ärr får jag leva med. Men när såren börjar bli centimeterbreda så är det en god idé att åka in och sy/tejpa, för det kommer bli jobbigare än "vanligt" under läkningstiden.
Mer
17 år 11 månader sedan #40026 av armyknife
Svar från armyknife i ämnet när behöver man sy?
Tack för alla svar, men jag valde att ta lite medicin och sova istället. Ser ut som om det håller på att läka, lite var fortfarande, men smärtan är borta. Ska till läkaren imorgon, så han får titta på det då.
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40049 av
Svar från i ämnet när behöver man sy?
sy ska man göra om huden liksom delat på sig (eller tejpa om det räcker). mkt för läkningens skull skulle jag tro. men ska man sy ska man göra det inom minst sex timmar säger de flesta (åtta har en läkare sagt), annars är risken för stor att det blir infekterat o därför syr man inte efter längre tid än så.