Varför vill "vanliga" människor utrota psykiskt sjuka?

Mer
6 år 2 veckor sedan - 6 år 2 veckor sedan #1045406 av Utomjordingen
"År 2050: Supermänniskor koloniserar rymden och bosätter sig på månen och Mars. Tack vare bio- och nanoteknik har alla sjukdomar utrotats. Människan smälter samman med datorer och blir en ny ras, "Homo optimus"."

"Vetenskapens Nya Värld - MÄNNISKAN 3.0

300
Last edit: 6 år 2 veckor sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1045412 av rymd
Det är inom en snar framtid
Mer
6 år 2 veckor sedan #1045414 av Utomjordingen
Ja, under vår livstid ska det ske! Sen kommer människor också kunna ta emot information från sociala nätverk direkt i hjärnan. Då kan man slänga datorer och mobiler... i alla fall - så blir datorer/mobiler onödiga att ha.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1045430 av Utomjordingen
Förutsatt att det blir möjligt att överföra elektriska signaler via hjärnan till och från Internetdrivna datorer. Kan man det så kommer nervcellerna att lära sig att tänka på samma sätt som ett datorchips.
Mer
6 år 2 veckor sedan - 6 år 2 veckor sedan #1045461 av Utomjordingen

Carmen Al Kebab skrev: Varför vill "vanliga" människor utrota psykiskt sjuka?


Min mamma har sagt att hon ångra att hon födde mig! Varför? Jo, för hon är helt enkelt knäpp själv fast hon inte har det på pappret.
Last edit: 6 år 2 veckor sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 2 veckor sedan - 6 år 2 veckor sedan #1045479 av Utomjordingen

Carmen Al Kebab skrev: Finns hur många bevis som helst att de vill utrota psykiskt sjuka, fattar de inte att de är vanliga människor som har haft otur?


Inte ens min mamma verkar förstå vilka psykiska skador man kan få om man som jag har varit med om en trafikolycka när jag var 5 år gammal och miste min mjälte. Hon verkar inte ens förstå vilken skada det har gjort när hon och hennes sida av släkten satte mig på mentalsjukhuset våren 1990. Hon fattar nada idag! Hon fattade inte ens att jag skulle ha haft rätt till försäkringspengar. Hon ser mig som om jag är boven i dramat - att allt är mitt eget fel!
Last edit: 6 år 2 veckor sedan by Utomjordingen.