Varför vill "vanliga" människor utrota psykiskt sjuka?

Mer
6 år 2 veckor sedan #1045488 av Richard

Utomjordingen skrev: "År 2050: Supermänniskor koloniserar rymden och bosätter sig på månen och Mars. Tack vare bio- och nanoteknik har alla sjukdomar utrotats. Människan smälter samman med datorer och blir en ny ras, "Homo optimus"."

"Vetenskapens Nya Värld - MÄNNISKAN 3.0


Intressant, fast lite läskigt...

Jag har enorma mängder dokument, avhandlingar, e-böcker, m.m. om nanoteknik på professor-nivå, så jag begriper inget av dem. Säg till om du är intresserad. Det följde med när jag laddade ned runt 18 GB, med mestadels kemigrejer.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1045491 av Richard

Admin1 skrev: Sverige var på 1500-talet en stormakt. Idag kan vi inte bli det militärt, men vi vill stället vara en humanitär och en biståndsstormakt

Synd att de skrotade det svenska kärnvapenprogrammet... :wink:
sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_k%C3%A4rnvapenprogrammet
Mer
6 år 2 veckor sedan #1045512 av Utomjordingen

Richard skrev: Kommer robotarna att totalstyra internet? Kan de avfyra stormakternas kärnvapenmissiler? Är det inte bara o dra ut sladden/batteriet, eller kommer robotarna att förse sig själva med ström?


Ja, vem vet!? Säkert kommer A.I. robotar vara bland oss människor och låtsas vara människor om man släpper dom fria.

300
Mer
6 år 2 veckor sedan #1045515 av Utomjordingen

Richard skrev: Jag har enorma mängder dokument, avhandlingar, e-böcker, m.m. om nanoteknik på professor-nivå, så jag begriper inget av dem. Säg till om du är intresserad. Det följde med när jag laddade ned runt 18 GB, med mestadels kemigrejer.


Tack men det är bra! Räcker vad nanotekniken gör när det gäller den elementära biten - har böcker som beskriver på ytan vad nano robotar kan göra.
Mer
6 år 2 veckor sedan #1045517 av rymd
Mer
6 år 2 veckor sedan #1045519 av rymd