Skam över saker man sagt under psykos

Mer
5 år 3 månader sedan #1122901 av Modesty
Tycker du att psykiatrin har förändrats då med tiden? Var det skillnad 1990 jämfört med 2014. Kanske svår fråga med tanke på att du hade lite mer erfarenhet 2014 och kanske någonstans visste lite mer vad som hände.
Mer
5 år 3 månader sedan #1122902 av memphis
Jag blir så introvert när jag är psykotisk så knappt nån märker det den vägen. Men mitt beteende kan avslöja att jag har vanföreställningar. Jag skäms inte för dem.
Mer
5 år 3 månader sedan #1122903 av Modesty
Skönt att inte skämmas över det!
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1122904 av Utomjordingen
Jag kunde inte se att jag var mer sjuk än andra under hela perioden 1990-2000-talet! Det var först någon gång i början av 2010-talet som jag började förstå att jag är allvarligt psykisk sjuk. Började acceptera mer och mer att jag aldrig kan bli psykisk frisk trots att jag försökte göra allt för att bli psykisk frisk om jag nu ändå var psykisk sjuk.

Skillnaden inom psykiatrin idag och våren 1990 är ganska stora faktiskt. Skillnaden är som dag och natt om man jämför med våren 1990 och hösten 2014.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 3 månader sedan #1122905 av Zoidar
Jag har gjort och sagt saker jag skäms över ja. Det har nog de flesta gjort under psykos.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 3 månader sedan #1122907 av Geta
Jag har gjort saker som jag skäms för under psykos. Bara någon enda gång har jag förklarat mig efteråt. Brukar också vara introvert under psykoser, så mycket märks inte. Vården brukar inte fråga om vanföreställningar.