Vilka droger har ni testat?

Mer
4 år 11 månader sedan #1149261 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vilka droger har ni testat?
Är egentlig inte drogliberal heller numera.

Tror att fler skulle gå ner sig helt om allt blev lagligt, typ röka opium. Se på opiumhålorna som fanns förr i tiden (tänker på de som utspelar sig i filmen "From Hell" om Jack the Ripper). Man bara ligger ner o njuter av ruset. O cannabis-hippies som flummar runt överallt, folk i psykoser orsakade av hallucinogener. Jag har sett armar som varit helt förstörda av injektionssprutor hos amfetaminpundare. Nä, det ska inte vara helt lagligt att använda droger hur som helst. Men jag tycker att t.ex. heroinister borde få bättre hjälp. T.ex. genom mer sprututbytesprogram, metadonprogram o liknande.

Det hjälper inte att förbjuda att köpa sprutor på apoteket, pundarna tar vad dom har o då blir det skitiga sprutor. Smitta o infektioner blir då vanligare. Jag känner många som går på metadon, o de måste givetvis sköta sig, alltså lämna urinprov så att de som skriver ut metadonet ser att de inte missbrukar nått annat. Det tycker jag är helt ok. Jag blev som tur inte särskilt beroende av morfin, heroin, oxykodon, metadon, fentanyl, buprenorfin o andra opioider.

Jag slutade tvärt i samband med att jag lades in för missbruk av benzo o opioider. Benzon var 1000 ggr värre att bara sluta tvärt med. Så jag får det nu kontrollerat utskrivet. Men hade jag missbrukat mer opioider o särskilt intravenöst, så hade det blivit ett helvete... Därför kan man få, i mildare fall Subutex men oftast Metadon. Det håller bara abstinensen i schack o ger inget rus när dosen är anpassad.

T.ex. min systers kille går på metadon. Har tar 120 eller om det var 140 mg per dag. Gemene man dör av den dosen, en typisk rusdos metadon ligger på ca 30-40 mg för en person på 80 kg som inte är van. En av mina bästa vänner fick tag i en sån flaska (inte av min systers kille naturligtvis, de kände inte varann). Han trodde det skulle ge ett rus, o det gjorde det säkert, men han somnade in för alltid... :cry:

Man utvecklar tolerans mot opiater o måste oftast höja dosen hela tiden. Samma sak är det med benzo, men där har jag haft en extrem tur, eller det beror väl på min kropp, att jag aldrig behövt öka dosen, den hjälper fortfarande efter 18 år, men jag är ju beroende av den.

Min mamma börjar bli allt sjukare o hon har ätit morfin i några år, endast 5 mg Dolcontin, men nu har hon fått det dubbelt så starkare OxyContin 5 mg. Men man snor naturligtvis inte sin mammas medicin!
Mer
4 år 11 månader sedan #1149309 av terrorin

Richard skrev: Jodå, Ritalin, metylfenidat krossade jag o injicerade...



Det var som fan, provade du och snorta den också?
Mer
4 år 11 månader sedan #1149311 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vilka droger har ni testat?
Jadå, jag har ätit, snortat, sumbliumerat o injicerat det, tror t.o.m. man kan trycka upp det i prutten också för effekt. Jag tog 120 mg krossat o upplöst Ritalin. Hade precis injicerat det på en pundarfest o tänkte va med tjejen, det var hon som fick injicera, jag hade inte lärt mig det då. Ja, då ringer min telefon o en helt nykter syster i andra änden, bla, bla, bla... Pratade på i mer än 10 min, så det bästa av ruset som jag hade tänkt att njuta med tjejen gick åt till att låtsas vara nykter o prata strunt med min syster...

Jag fick en burk Concerta av en polare, även han är dog i en drogrelaterad trafikolycka... :cry:

Tuggade, jävligt svårtuggat, 10 st 54 mg, det var fint! Mortlade Ritalin har jag snortat många gånger, också mycket festligt!
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1149505 av terrorin
Okej då vet du vad det är om man säger så...
Jag snortade upp 30 stycken kapslar per dag men har aldrig provat injicera någonting alls.

Concerta provade jag att smälla upp där bak men inget hände. Ang ritalin har jag aldrig provat den vägen. Men det ska vara svårt att missbruka concerta.
Jag hade ett jävla meck med concertan när den skulle snortas...
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1149594 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vilka droger har ni testat?
Varför missbrukar ni ADHD-medicin? Vilken effekt vill ni ha? Nackdelen är att ni kan få psykos.
Mer
4 år 11 månader sedan #1151659 av terrorin
Det enda vettiga svaret jag har ang detta är att jag ville känna mitt hjärta slå och det gjorde jag bara när jag tog ritalin