Kan ni också gå in i "kill-mode"? Överdrivet våldstillstånd vid psykos...

Mer
4 år 11 månader sedan #1152468 av krokus
Kill mode vid psykos, nej det känner jag inte igen mig i. Däremot försökte jag försvara mig själv vid en misshandel plus rån för några år sedan. Jag minns inte om deras slag gjorde ont, eller om jag kopplade bort smärtan pga adrenalin. Vill helst inte tänka på händelsen.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152476 av Vittrad
Jag skulle nog inte säga att jag någonsin gått in i något psykotiskt "kill-mode".

Däremot tror jag de flesta människor kan gå in i något slags bestialiskt, aggressivt försvarsläge om någon provocerar, triggar, eller våldför sig på sina nära och kära eller en själv för den delen också.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152477 av wasp
LRV. Har du tänkt på vad du skriver???????????

Jag har inte LRV! Menade att somliga andra kan få det. Bara ett förtydligande! Ha det gott i eftermiddag/kväll!
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152494 av Nissegossen
Efter ett tag på mitt stamställe en pub på avenyn ville ägaren dvs personalen de frågade om jag ville stå vakt i dörren. De kände mig väl och jag var inte den som bråkade. Jag hade redan då ett välsmort munläder och pratade mig ur bråk. Det var inte ofarligt ett år innan jag gick dit blev en vakt i dörren knivdödad så det var inte ofarligt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 11 månader sedan #1152499 av RainNo2
Jag kan gå in i det!
Mer
4 år 11 månader sedan #1152506 av Nissegossen
Kan säga, man känner det, då är det en fråga om jag har Gud bakom mig, det känner jag i ryggen då finns inga skäl att tveka om jag skall gå in i ett bråk eller inte. Detta för att undvika att en person får rejält med stryk, i det kan jag bli galen

Det finns ingen anledning att tveka, då vet jag med mig det. Men i det kan jag inte gå emot Guds lag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum