våld mot tjänsteman??

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #53449 av
när räknas de?
för ja har blivit hämtad många gånger av polisen när ja stått vid broar och mått allmänt kasst..o ja får sån panik när dom håller fast mej sen plus ångesten gör att ja håller på o sparkar ner dom..men de är liksom inte meningen..slutar ju såfort dom släpper mej men de gör dom ju inte.

så kan man typ åka i fängesle för sånt? eller böta o sånt? eller va händer?
räknas de liksom när man inte vet va man gör?
  • Skötaren
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #53469 av Skötaren
Svar från Skötaren i ämnet våld mot tjänsteman??
Detta är bara mina egna spekulationer, men räknas inte det du nämde som våldsamt motståd?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #53556 av
Svar från i ämnet våld mot tjänsteman??
jo..vet att de e de..men kan man bli anmäld för de trots att man inte liksom vet va man gör..?
Mer
17 år 5 månader sedan #53557 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet våld mot tjänsteman??
Tja, anmäld kan du nog bli! Men något straff utdöms nog inte! Du sitter ju i och med ingripandet redan på psyket, så de skriver nog av det! Du var ju uppenbart sjuk vid det tillfället!

Om det skulle gå så långt att det skulle bli tal om domstol, så kan du ju skriva ut den här sidan och ta med dig den och ett läkarutlåtande, så skall du se att det ordnar sig.

Detta för så vitt du inte har skadat någon när du gjorde motstånd!

Då kan det komma penningkrav och böter!

Men det ingår ju i polisens jobb (!) efter vad jag kunde läsa av en dom vad den nu handlade om, för i den domen står att sådant ingår i polisens arbete. Om jag nu har rätt för mig!!??

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #53558 av
Svar från i ämnet våld mot tjänsteman??
då blir det väl psykundersökning...lagarna gäller ju alla
Mer
17 år 5 månader sedan #53560 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet våld mot tjänsteman??
Om det skulle gå till domstol;Ja!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum