våld mot tjänsteman??

Mer
17 år 5 månader sedan #53562 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet våld mot tjänsteman??
Jag tycker förstås att åklagare skulle lägga ned en förundersökning!

Din sjukdom är ju ett sjufalt värre straff än vad en domstol skulle utfärda!

Tycker din sjukdom är något som du inte rår för!

Jag tycker det, att i så fall vill de statuera ett exempel, vilket är löjligt i den här saken!

Ditt straff som sjukdomen innebär, när du står där och överväger att ta livet av dig, är ett sådant straff i sig, att om jag var domare, skulle jag döma dig fri!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 5 månader sedan #53600 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet våld mot tjänsteman??
Jag tror i regel att poliser inte bryr sig om att anmäla sånt. De flesta poliser har ju någon sorts moral, och nyttan i att anmäla en sån sak är ju ytterst diskutabel. Jag tror inte man önskar att ge en människa som just försökt ta livet av sig ännu mer problem.
Om du däremot verkligen lyckas orsaka poliserna någon riktigt allvarlig skada, alltså mer än något blåmärke eller så, så anmäler de nog.

Om de nu skulle anmäla det, så skulle nog påföljden bli ganska mild, med tanke på att det väl är ett skolexempel på "tillfällig sinnesförvirring".
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 5 månader sedan #53602 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet våld mot tjänsteman??
Kan man inte se patienten som en tjänsteman? Kan man inte anmäla övervåld av polisen? :rolleyes:

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 5 månader sedan #53607 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet våld mot tjänsteman??
klart att du kan anmäla ifall polisen är för våldsamma mot dig. Det brukar väl kallas att de "brukar övervåld", alltså använder mer våld än situationen kräver.
Det svåra i de situationerna är att du som offer är i ett sånt underläge. Det hela blir ju en ord-mot-ord diskusion. Poliserna är ofta flera och håller varandra om ryggen rent vittnesmässigt, medan du ofta är ensam. Och dessutom ses den som anmäler oftast som "mindre trovärdig", eftersom den vanligen är full eller "psykiskt instabil" eller så.

Naturligtvis är inte alla poliser så ruttna så de ljuger i rätten, men de som brukar övervåld tillhör väl inte stjärnskotten direkt, och de är väl inte heller de som kommer snacka sanning i rättsalen mot sin egen vinning.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 5 månader sedan #53620 av
Svar från i ämnet våld mot tjänsteman??
dom flesta har faktiskt varit snälla..men de tar sån tid innan dom fattar..de e tack vare alla skärsår dom fattar va man håller på med..o då först blir dom lite snällare..då börjar dom tycka synd om än istället.
men man tycker ju att dom borde fatta när man står på bron på fel sida räcket.

men förstår dom..man kan inte kräva att dom ska förstå..men hade underlättat lite..