Återfall

  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1327228 av IM
Svar från IM i ämnet Återfall
Du behöver inte visa dig stark, att du dricker talar för sig själv, ångest. Skit i det att du inte ska dricka, du har inte rätt behandling som fungerar. Vad jag menar med ömka skuldbelägg dig inte,och änka inte dig själv samtidigt som du gör det slår du ner på dig själv du blir vad du tänker. vänta och se vad utredningen kan ge dig. Döm inte ut dig i förväg.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327234 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Återfall
Jag har också fått ett återfall i drickandet. Jag dricker för att kunna slappna av. Det är bara att kämpa på, Drummer. Jag tror på dig.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327235 av krokus
Svar från krokus i ämnet Återfall
Drummer,

Skulle du kunna prova att byta ut alkohol mot en promenad? Eller någon lite hårdare träning? Cykel i backar? Det tar ett tag att byta vanor. Men när du väl har börjat träna, kommer antagligen inte alkohol kännas lika lockande, då det sabbar resultaten av träningen.

Förresten slipper du bli bakis om du byter ut alkohol mot träning. :) 

Men jag vet att det är skitsvårt att sluta med beroende. Styrkekram till dig, Drummer! 
Mer
3 år 1 månad sedan #1327240 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Återfall
Sen jag började med träning vid nyår har jag inte haft någon automatisk ångest eller depression, det är bara när något har hänt och då har jag lagt till extra promenad och det funkade!

Tror du behöver något att sysselsätta sig med Drummer.. Träning är en bra grej, men nånting mer seriöst även. Jag har börjat på daglig verksamhet.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1327248 av IM
Svar från IM i ämnet Återfall
Vad jag menar, du blir vad du tänker. Ta inte ut utredningen i förskott, vänta och se vad det kan ge. Det är nära i tid, när du får ångest, försök känna känslan att den är på väg bort , ångesten kommer inifrån dig, bottnar i dig och från dig , tror att det krävs mer än medicin för att bli fri från ångest

I fall kan det även vara beroende, dricker-ångest lindras. Och så fortsätter det
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1327252 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Återfall
Ibland har man inte toolboxen att hantera sina känslor.. Tror man börjar med alkohol när man känner att man inte kan hantera sin situation längre.. Det var en psykiatriker som sa att beroende uppstod när drog är det ända coping man har.. En copingstrategi är sånt som gör att sitautionen fungerar. Det finns känslomässig inkompetens och det är många som behöver lära sig det.. Någon har nämnt känslomässig intelligens.. etc etc..

Det finns mycket man kan göra själv bara man vet vad man ska göra!
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Klanggedin.