Återfall

  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan #1327248 av IM
Svar från IM i ämnet Återfall
Vad jag menar, du blir vad du tänker. Ta inte ut utredningen i förskott, vänta och se vad det kan ge. Det är nära i tid, när du får ångest, försök känna känslan att den är på väg bort , ångesten kommer inifrån dig, bottnar i dig och från dig , tror att det krävs mer än medicin för att bli fri från ångest

I fall kan det även vara beroende, dricker-ångest lindras. Och så fortsätter det
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1327252 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Återfall
Ibland har man inte toolboxen att hantera sina känslor.. Tror man börjar med alkohol när man känner att man inte kan hantera sin situation längre.. Det var en psykiatriker som sa att beroende uppstod när drog är det ända coping man har.. En copingstrategi är sånt som gör att sitautionen fungerar. Det finns känslomässig inkompetens och det är många som behöver lära sig det.. Någon har nämnt känslomässig intelligens.. etc etc..

Det finns mycket man kan göra själv bara man vet vad man ska göra!
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Klanggedin.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1327262 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Återfall

Fantasio skrev: Jag har också fått ett återfall i drickandet. Jag dricker för att kunna slappna av. Det är bara att kämpa på, Drummer. Jag tror på dig.

Tack Fantasio!  Det är ömsesidigt
 
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327266 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Återfall
Vad är det dom säger.. Första steget är att erkänna sig maktlös.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327268 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Återfall
Det spelar ingen roll om du har druckit idag gjort är gjort imorgon så kliver du upp på den där hästen igen och rider iväg nykter och städad.
Mer
3 år 1 månad sedan #1327273 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Återfall
Det är bara att ställa sig upp på benen och att försöka igen.