Alkohol och psykisk sjukdom

  • Fjäril
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56816 av Fjäril
Alkohol och psykisk sjukdom skapades av Fjäril
Jag undrar om någon med psykiska problem har erfarenhet av alkoholproblem.

Det händer konstiga saker med mig när jag dricker alkohol. När jag kommer över en viss gräns tappar jag kontrollen, dricker för mycket och beter mig konstigt enligt min omgivning. Jag förvandlas till en helt annan person. Jag säger och gör saker som jag sedan inte minns. Säger saker och sårar de som står mig närmast. Upprepar och minns sedan inte vad jag sagt och gjort.

Det är precis som att jag är allergisk mot alkohol, ett nervgift som gör mer skada än nytta.
Jag dricker inte ofta, men när jag dricker speciellt stark sprit dricker jag alltid för mycket.
Jag har bipolär sjukdom (mixed), ibland har jag ett sug efter att dricka alkohol när jag mår bra.

Vad händer med mig? kan detta vara en alkoholpsykos? Någon med liknande erfarenheter.
Mer
17 år 4 månader sedan #56824 av tanne
Svar från tanne i ämnet alkohol
vad jag vet så är alkohol skadligt om man äter mediciner.tex antipsykotikum.när man dricker för mycket så hamnar man i ett tillstånd då man blir som en robot eller nåt man gör saker som man sen inte förstår varför man gjorde,och även minnesluckor förekommer.jag frågade min läkare om detta med alkohol och han förklarade att detta berodde på att jag åt medicin och det blev för mycket alkohol.så nu när jag är ute på krogen så vågar jag inte dricka så mycket längre för jag blirr rädd att jag skall komma i det tillståndet igen.
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56829 av vnv
Svar från vnv i ämnet Alkohol och psykisk sjukdom
Alkohol och mediciner är aldrig en bra kombination...
Särkilt inte psykofarmaka...

mvh
vnv
  • Fjäril
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56830 av Fjäril
Svar från Fjäril i ämnet Alkohol och psykisk sjukdom
Jag äter inga mediciner för tillfället, detta sker utan medicin ofta i uppåt tillstånd och alkohol.
Mer
17 år 4 månader sedan #56831 av frost
Svar från frost i ämnet Alkohol och psykisk sjukdom
Har också varit med om liknande, men de gångerna var jag helt medicinfri. Så i mitt fall vet man. Ett återkommande tema när jag var helt borta var att alla var emot en och så.
Mer
17 år 4 månader sedan #56857 av Isa-Alise
Jag har märkt att alkohol tar bort den skyddseffekt som medicinen ger mot att må dåligt, så jag undviker alkohol helt...