Alkohol och psykisk sjukdom

Mer
17 år 4 månader sedan #57697 av ziggy_zombie
Jag är helnykter sedan snart ett halvår. Var full mest varje dag förr. Jag vill aldrig mera dricka.
Mer
17 år 4 månader sedan #57706 av frost
Svar från frost i ämnet Alkohol och psykisk sjukdom
hur lyckades du bli nykter?
jag har kontakt med beroendevården.
Mer
17 år 4 månader sedan #57721 av tanne
Svar från tanne i ämnet alkohol och mediciner
jag kunde inte dricka mer än några folköl innan jag började med medicinen,men nu kan jag ,när jag är på krogen dricka väldigt mycket,jag märker inte att jag blir full.jag mår inte dåligt.så jag fortsätter att dricka..sen kommer minnesluckor och annat konstigt som jag gjort under kvällen/natten.en gång tog jag stilnoct för jag skulle lägga mig men det blev andra planer.då jag drack fick jag mycket kraftiga minnesluckor.det är otäckt.felet kanske inte är att jag dricker men att jag dricker för mycket.är 5 starköl+ 6 st redbull vodka 6st för mycket?? det konstiga är att jag tål ännu mer..läkaren har sagt att jag inte ska dricka någon alkohol alls pga medicinerna.??
Mer
17 år 4 månader sedan #57722 av frost
Svar från frost i ämnet Alkohol och psykisk sjukdom
det var mkt märkligt att du tål så mkt nu med medicinerna, mne jag tål en hel del med ör att vara tjej, vet inte om det har med medicinerna att göra eller vad.

vad äter du för medicin?

jag har somsagt var kontakt med beroendevården, har du det?
Mer
17 år 4 månader sedan #57724 av tanne
Svar från tanne i ämnet alkohol o sjukdom
nej, jag har ingen kontakt med beroendeenheten.bara kontakt med allmänpsyk.trots att jag hade tablettmissbruk och sniffade förut.men vi har löst detta. jag tar det lungt med alkoholen nu.sniffar gör jag inte mer o detsamma med benzo xanor som jag inte har längre.
Mer
17 år 4 månader sedan #57725 av frost
Svar från frost i ämnet Alkohol och psykisk sjukdom
tanne, hur ofta dricker du då?