Alkohol och psykisk sjukdom

Mer
17 år 4 månader sedan #56871 av Jonna7
Svar från Jonna7 i ämnet Alkohol och psykisk sjukdom
Man mår bara tillfälligt lite bättre men sedan drabbas man av mer intensiv ångest än tidigare så drick inte alkohol alls.
Mer
17 år 4 månader sedan #56872 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Alkohol och psykisk sjukdom
När jag drack mycket för länge sedan... så kunde jag höra mycket röster på fyllan o sprang omkring o gömde mig... jag var även omedicnerad på den tiden....
Mer
17 år 4 månader sedan #56874 av Nissegossen
För mig var alkoholen inkörsporten till sjukdomen! Hade supit bra sista tiden innan jag sökte akut hjälp!

Jag hade då varit fri från alkoholen i tre veckor på eget initativ!

Då, vad jag vet så är det vanligt, att när man gjort uppehåll, så kan man få sömnbrist och sover dåligt!

När man inte får tillräckligt med sömn börjar man hallunicera!

De lade in mig på morgonen samma dag! Då fick jag något att sova på, men då var det redan försent!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 4 månader sedan #56885 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Alkohol och psykisk sjukdom
Ahhh hehe det är bra med alkohol när man får en berusning, annars om det bara har fysiska effekter är det lika bra att gå och lägga sig. Men man ska nog kanske inte dricka för mycket vilket ofta för mig har lett till att jag blivit nere.Sen det där alkohol och neuroleptika, jag har druckit det med alla mina neuroleptika utan problem, ioförsig kanske jag fick ett litet problem med serdolect varav mitt hjärta blev eländigt vid berusningen samt andningen men det gick över..Jag tror inte något sker i det här livet utan att det är meningen, t ex om dödssfall inträffar vid alkohol och medicin. Eller dylikt. Du som dricker vet nog själv bäst om du ska dricka eller inte
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 4 månader sedan #56898 av
Svar från i ämnet Alkohol och psykisk sjukdom

vad jag vet så är alkohol skadligt om man äter mediciner.tex antipsykotikum.när man dricker för mycket så hamnar man i ett tillstånd då man blir som en robot eller nåt man gör saker som man sen inte förstår varför man gjorde,och även minnesluckor förekommer.jag frågade min läkare om detta med alkohol och han förklarade att detta berodde på att jag åt medicin och det blev för mycket alkohol.så nu när jag är ute på krogen så vågar jag inte dricka så mycket längre för jag blirr rädd att jag skall komma i det tillståndet igen.


nja...det verkar vara en liten överdrift att man skall behöva leva som en nykterist resten av livet. har druckit på risperdal samt nuvarande medicin, upplever inget utöver huvudvärk dagen efter. vissa har ju dåligt ölsinne från början och kan t ex inte sluta dricka i tid. sen får de minnesluckor m m.

skitbra att lära sig ha kul på krogen utan att dricka, bra för levern. det mår du säkert bara bra av.
Mer
17 år 4 månader sedan #57687 av frost
Svar från frost i ämnet Alkohol och psykisk sjukdom
jag har/haft alkoholproblem och äter medicin...