Tillbaka i beroendet

Mer
17 år 3 månader sedan #64408 av Bergman-Wasa
Svar från Bergman-Wasa i ämnet Tillbaka i beroendet
tandstickor under naglarna eller in i tandköttet kan vara skönt när ångesten är för jävlig, men det där med att skära sig har jag aldrig riktigt förstått.
Mer
17 år 3 månader sedan #64494 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Tillbaka i beroendet
Jag har haft samma problem med det där med skäreriet. Det bästa som kan hända är att någon vänlig själ - i mitt fall min mamma - kommer o tar allt vasst ur hushållet, tills man står där o får ringa för att få låna nagelsaxen t.o.m. när man behöver klippa tånaglarna. Skivat bröd är en självklarhet. Jag har som tur är en rätt behärskad skäggväxt, o så finns det ju rakapparater. Det går att leva utan vassa saker. (Tyvärr finns det en massa saker som går att få vassa, o om man är renons på något att skära sig med kan man bli beredd att "sänka sig" rätt lågt.) Det viktiga är att du bryter, som du säger själv Saari, beroendet, för det är vad det är - ett beroende, ett jävligt negativt beroende.

Underbar avatar för resten, Bergman-Wasa.
Mer
17 år 3 månader sedan #64628 av Saari
Svar från Saari i ämnet Tillbaka i beroendet
Kämpa, kämpa, kämpa... Ta en tallrik, diska den, var medveten om varje andetag, varje rörelse. Känn temperaturen på vattnet, fråga dig själv hur materialet du håller i känns, vad det har för form och vad det luktar. Uppehåll alla sinnen.

Ibland funkar det. Ibland slår det bara slint.
Mer
17 år 3 månader sedan #64641 av aspie
Svar från aspie i ämnet Tillbaka i beroendet
Känner inte till ämnet, kanhända mitt förslag funkar inte, ta inte illa opp. Men kan man inte omvandla skäreriet till någon nyttig men oangenämn fysisk träning? Till exempel så många sit-up's att det börjar göra ont. Man får med tiden en fin platt mage på köpet.

- aspie
Mer
17 år 3 månader sedan #64679 av ziggy_zombie
Svar från ziggy_zombie i ämnet Tillbaka i beroendet
Funkar inte. Hade en kompis som är snickare och som föreslog att jag skullle ta en hammare och klippa till mig på tummen istället för att skära mig. Men tyvärr så vill man se blodet - det är belöningen.