Dagar som denna...

Mer
16 år 10 månader sedan #79838 av Saari
Dagar som denna är det svårt att låta bli att göra sig illa. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, det finns bara en sak i mitt huvud och jag vill så gärna ge efter men samtidigt vill jag absolut inte ge efter. Jag är så trött och vågar inte ta en Xanor för att jag inte vill bli mer trött, men jag kanske ska göra det ändå. Bättre än att skära sig, right?

Åh... Det är så jobbigt. Svårt.
Mer
16 år 10 månader sedan #79856 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dagar som denna...
Det låter väldigt jobbigt faktiskt. Har det hänt dig något speciellt, eftersom du nu mår sämre? Hoppas att du mår bättre snart.
Mer
16 år 10 månader sedan #79858 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Dagar som denna...
Känner du till RSMH?
Kan du inte gå till dem...?

det brukar hjälpa något...
Mer
16 år 10 månader sedan #79916 av Saari
Svar från Saari i ämnet Dagar som denna...
Jag antar att jag kan koppla ihop det med att gårdagen var enormt påfrestande med massor av människor i en miljö som jag inte känner mig trygg i ännu. Jag var så spänd, så på min vakt och självhatet bubblade upp över att jag bara inte kunde vara normal, vara som alla andra.

Jag kunde inte hålla tillbaka impulserna. Jag fick sy 5 stygn och pappa gav mig en ordentlig utskällning. Det är inte bara mig jag skadar, utan alla omkring mig.

RSMH, måste man inte vara riktigt sjuk för att gå dit? Kan man gå dit när som helst?

//En ledsen, trött och arg Saari
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 10 månader sedan #79957 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dagar som denna...
För det första Saari, så måste du bestämma dig, hur du ska förhålla dig till dem som är hårda mot dig och kommer med moraliska pekpinnar.

Kan du bara hämta din styrka genom att stå på dig, så har du vunnit väldigt mycket.¨Så pass mycket att du kan stå på egna ben, genom att själv ta ansvar för ditt skärande. Jag tror personligen, att man mår mycket bättre av att förstå, att livet är ett val. Man gör hela tiden val (beslut). Ibland behöver man hjälp med att gå vidare och lämna det förflutna bakom sig.

Jag, vet, eftersom jag försöler lämna mina funktionshinder bakom mig, men dem försöker hela tiden stå i blickpunkten. Det är svårt att ha sig själv som sin värsta fiende, detta kan jag säga som inte har multipel personlighet genom att man ibland måste gå emot sina tankar. Utan en tanke på konsekvenserna, ingen har väl dött av sig själv? Jo, men ens egen stolthet är starkare än blod, förlorar man den stoltheten, ja då kanske man inte har ngt val? Men kampen för friheten fortgår således.

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 10 månader sedan #80010 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dagar som denna...
RSMH är öppet för alla med psykiska besvär och inte specifikt svårt sjuka. Jag tror att träfflokalerna mest är öppna dagtid, men det kan säkert variera. Du kan ju titta i telefonkatalogen om RSMH har någon lokal där du bor.