Dagar som denna...

Mer
16 år 10 månader sedan #80316 av Saari
Svar från Saari i ämnet Dagar som denna...
God morgon ångest. Igår pratade jag med mobila teamet och de föreslog att jag skulle komma in för bedömning av en läkare men jag sa nej, jag måste vara hemma. Imorgon ska jag börja jobba i en vecka framåt på pappas jobb för att de är för få i personalen och det är högsäsong och jag orkar egentligen inte, men jag måste för pappas skull.

Jag har suicidtankar till och från, men jag kan inte ens dö nu när jag måste hjälpa pappa. Annars kommer han dö av stress. Jag mår "inläggningsdåligt" som jag brukar kalla det, men det är verkligen inte rätt läge att må så. Nu har ångesten lättat en smula efter att jag rispat mig och brännt mig på cigaretten, men jag är rädd för att jag ska göra mer, farligare saker. Jag är rädd för mig själv. Mitt största problem är att jag vill leva men att det inte går, om jag bara gav upp så skulle allt bli så mycket bättre och ångesten skulle inte längre sluta sig runt mig som en hög tegelmur.

Jag är ledsen, trött, arg och full av ångest. Jag klarar inte mycket mer.
Mer
16 år 10 månader sedan #80317 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Dagar som denna...
Försök att slappna av och ge dig själv tid att ha ledigt idag... uppmuntra och beröm dig själv för att du står ut i en svår situation...

I morgon är en ny dag... gör bara det du vill, orkar, och klarar av... och kom ihåg att berömma dig själv för det du faktiskt gör...

Men idag är söndag... en vilodag... sänk kraven och låt dig ha ledigt idag...
Mer
16 år 10 månader sedan #80344 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dagar som denna...
Du har ingen som du kan ringa eller hälsa på idag? Kanske känner du dig bättre om du får prata om din situation? Det kan vara skadligt att vara ensam och att gräva ner sig i sina problem, som då kan förvärras. Hoppas att du mår så bra att du kan jobba imorgon. Kanske du mår bättre om du har sysselsättning och folk omkring dig?