Hallucinogener, risk?

  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #6188 av Pallekula
Hallucinogener, risk? skapades av Pallekula
Tänkte fråga om risken med att ta hallucinogener, alltså droger som leker med hjärnan om det är någon som har fakta om det kan trigga en psykoz, eller sjukdom som inte fanns där från början?
Många jag har pratat med säger att te.x de fall där där människor har fått psykoz av för mycket syra(lsd) att de hade sjukdomen och drogen bara fungerat som en katalysator. Eller kan det t.om vara så att det blir lättare, iom man lär känna sig mer själv, vilket många säger sig göra efter att ta vissa hallucinogener.
  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #6189 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Hallucinogener, risk?
Kanske t.om någon som har egna erfarenheter? :)
Mer
19 år 5 månader sedan #6194 av Xanax
Svar från Xanax i ämnet Hallucinogener, risk?
Beror nog på vilket tillstånd man är i. Jag är nyfiken på hallucinogener, men blivit kraftigt avrådd från att testa det. Vad jag lider av är inte klart ännu, men sjuk är jag iaf.

/skrivet från Richard's nöd-/extra-konto...
Mer
19 år 5 månader sedan #6207 av ninni
Svar från ninni i ämnet Hallucinogener, risk?
Ja.nu är moraltanten igång igen. Jag har provat både lsd , hasch och amfetamin och mina erfarenheter är inte bra . Jag var ångestfylld redan innan och jag kan påstå att det definitivt INTE var bätttre efteråt. Men det tog lång tid att inse att drogerna förvärrade symptomen, men när det skedde blev jag ångestfylld bara av att höra eller se (på tv)att någonting sade speciellt om hasch!
Under många år var jag så ångestfylld att det behövdes en operation (kapsulotomi) för att minska ångesten.
Idag lever jag ångestfri. men med en massa andra problem! Men jag kan säga att utan kapsulotomin hade jag INTE överlevt!!!!!

ninni :!:
  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #6210 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Hallucinogener, risk?
Ninni: har jag fel om jag uppfattar att du skyller din depression på drogerna?

men när det skedde blev jag ångestfylld bara av att höra eller se (på tv)att någonting sade speciellt om hasch!

Det är väl inte så konstigt egentligen, iom att man du rökte. Eller vad är det jag inte fattar? Hash får ju en att tänka mer, jag tror själv på att världen skulle vara en bättre plats om alla människor rökte på.
Vad är kapsulotomi?
Mer
19 år 5 månader sedan #6217 av Xanax
Svar från Xanax i ämnet Hallucinogener, risk?
Hasch har jag också provat samt något ämne som var mildare än LSD, vet inte vad det hette, med det kändes lite som hasch iaf. Mådde väl bra på ett sätt, men i och med att jag redan är paranoid, så tiodubblades paranoian och skulle tro att den 100-dubblas på LSD. Så jag håller mig ifrån sånt.

/skrivet från Richard's nöd-/extra-konto...