Frisk?

Mer
16 år 1 månad sedan #114906 av Geta
Svar från Geta i ämnet Frisk?
Nej,
det går inte att lägga sitt liv och sitt mående i
psykiatrins händer.
Jobbet får man göra själv.
Psykiatrin är bra på brandkårsutryckningar vid
psykos.
Annars till vardags är det upp till en själv hur man
mår.
Fast KBT eller annan terapi och Familjeutbildning
är inte så dumt att erbjudas. :D
Mer
16 år 1 månad sedan #114907 av Christina
Svar från Christina i ämnet Frisk?

Admin1 skrev: Helt frisk från schizofreni blir man när man kan klara sig utan antipsykotika i ett par år och ändå helt sakna symptom. Det är några procent högst som tillfrisknar. 35 % återhämtar sig från sjukdomen och kan leva normala liv, men de måste fortsätta med antipsykotika. I uländer kan så många, som 70 % återhämta sig.



Det var en intressant uppgift. Visst har jag väl tänkt i dessa banor, men att se såpass mycket högre procent på återhämtning i andra länder....vi har mycket att lära.....
Mer
16 år 1 månad sedan #114925 av Vargen
Svar från Vargen i ämnet Frisk?
Det är en positiv tanke sylviapath. Tummarna upp
Mer
16 år 1 månad sedan #114960 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Frisk?
Det är inte bara fler, som återhämtar sig i uländer utan sjukdomen har ett lindrigare förlopp där också. Det är WHO, som gjort dessa studier. Man diskuterar nu att undersöka varför det är så, men tidigare har mest sociala faktorer diskuterats och inte alls psykiatrin.
Mer
16 år 1 vecka sedan #122293 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Frisk?
Fortfarande vid god hälsa.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 1 vecka sedan #122297 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Frisk?
Kände till och med hur min tandhygienist försökte prata förstånd med mig, genom att förklara vad som händer om man inte använder mellanrumstandborste. Hon använde sanningen som ett verktyg, så går det om man inte gör detta varje dag. Har en inflammation i tandköttet förmodligen? Fick en antibakteriell lösning att kleta in i mellanrummen.

Gick och köpte det på apoteket givetvis, man får ju numera ingenting gratis annat än i demonstrativt syfte.

När jag gick hos en psykolog, var jag nästan alltid osäker på när bussen skulle komma. Att man skulle få vänta tills nästa buss kom när vi hade avslutat vår seans. Tittade ofta på klockan och kände mig stressad över att ha missat bussen, På så sätt tyckte jag våra möten avslutades negativt, genom att höra att man har missat bussen. Är det paranoija? Eller att psykologen har gett mig en osäkerhetskänsla, att jag inte kan ta ngt för givet?

Vars är världen på väg?