Jag vill bli frisk!!

Mer
11 år 4 månader sedan #546678 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Jag vill bli frisk!!
Jag har hört att en tredjedel som har schizofreni blir friska..
Men jag tror inte att jag hör till den kategorin, men skit samma!

/Fragile
Mer
11 år 4 månader sedan #546870 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag vill bli frisk!!
Det mest tillförlitliga är väl att 17 % återhämtar sig från schizofreni, men sedan är 30 % till i ganska god form och funktionellt återhämtad även om alla symptom inte är borta. I Norge kanske man äter mycket fisk och får i sig mycket omega-3 och kanske kan det göra att fler norrmän förbättras.
Mer
11 år 4 månader sedan #546875 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag vill bli frisk!!
Norrmännen har ju haft ganska god ekonomi på senare år på grund av oljefyndigheterna.
Fattigdom kan utlösa schizofreni.
Psykiatrin ska ligga i framkant i Norge också.
  • Hurt
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #546883 av Hurt
Svar från Hurt i ämnet Jag vill bli frisk!!
du är deprimerad erase. inte så konstigt då du har en av världens allvarligaste sjukdomar... skaffa antidepressiva så lovar jag dej att du får resultat i livet och bättre psykisk hälsa då du får mera perspektiv på saker tänker mera positivare och där genom ditt nya förhållningsätt tack vare de antidepressiva klara av din schizofrenu alldeles galant...
Mer
11 år 4 månader sedan #546900 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Jag vill bli frisk!!
Du Admin1 jag tror at det är bra att äta fisk- men (jag äter aldrig fisk)-Men man blir nog inte frisk för att man äter fisk- Positiv grundinställning och ev gener styr :kram
Mer
11 år 4 månader sedan #547133 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag vill bli frisk!!
Du kanske skulle börja äta fisk med mycket omega-3 3-4 gånger i veckan, Erasee. Som lax, sill och makrill. Kanske mår du bättre då efter ett par månader. Det finns en del som tyder på att omega-3 kan förhindra nyinsjuknande i psykos. Sedan är regelbunden motion enormt viktigt också.