Om du blev frisk?

Mer
7 år 1 månad sedan #917780 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Om du blev frisk?
Jag var arbetslös, sa att jag skulle slå ner nån i frustration om jag inte fick använda hjärnan. Så sa de Mediagruppen! :) Det finns hotell/vandrarhem och hunddagis här med
Mer
7 år 1 månad sedan #917788 av Cider
Svar från Cider i ämnet Om du blev frisk?
De? Någon form av handläggare på kommunen eller arbetsförmedlingen?
Mer
7 år 1 månad sedan #917792 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Om du blev frisk?
Det var personalen på Gemet, kommunen, där folk med diagnoser är.
Mer
7 år 1 månad sedan #917799 av Cider
Svar från Cider i ämnet Om du blev frisk?
Fungerar kooperativet ungefär som vissa DV kan göra? Vad gör personalen på din arbetsplats? Vilken funktion har dom?

Är största skillnaden att du har en riktig lön och är anställd tillskillnad från deltagare på DV som vanligen lever på ersättningar och/eller bidrag?
Mer
7 år 1 månad sedan #917802 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Om du blev frisk?
Jag vet inte hur DV funkar, jag har aldrig varit i kontakt med någon. Det finns ingen "personal" på mitt jobb. Det är ett kooperativ, vilket innebär att ingen (formell) chef finns. De som styr allting är de anställda, där några dessutom sitter i styrelsen däribland jag. Någon har tagit en arbetsledande roll, de som kan med datorer får den rollen, en kille sköter ekonomin, två är säljare, jag skriver och illustrerar och är sekreterare. Eventuell inkomst av företaget sätts in i nästa års budget och vi sköter allt själva. Inkomster kommer från ASP Bladet som vi gör från skratch till tryck och utskick åt kommunen. Vi tar emot deltagare mot ersättning och lär dem mediearbete samt hur arbetslivet fungerar. Vi filmar events och har föreläsningar i ämnen den enskilde kan saker om, tex dikter eller egen livshistoria.

Vi köper in tjänsten "handledare" på deltid, men i praktiken styr vi oss själva utan "personal".
Mer
7 år 1 månad sedan #917804 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Om du blev frisk?
De av oss som är anställda får ut lön utifrån satt procentuell arbetsmängd. I mitt fall 50%, även om jag är sjukskriven endel så det blir mindre av det skälet. Alla har sina skavanker, men förväntas göra 100 prcent av vad de faktiskt klarar. På så vis är vi "snälla" men sätter krav.