Remission.

Mer
6 år 2 månader sedan #1022936 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Remission.
Jag är också i remission just nu. Hade psykos senast hösten 2015. Tror jag skulle åka dit igen om jag slutade med medicinen.
Verkar också som psykiatrin släppt mig lite. Får injektion på min vårdcentral.

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1022939 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Remission.
Här går inte att få injektion på vårdcentral, de har undanbetts sig det. Bekymrar mig inte då det kommer mobila team hem till mig och ger mig injektionen, smidigare än så får jag inte

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1022942 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Remission.
Finns mobilt team i kommunen här med. Men jag får nog åka till vårdcentral, blir ju bara var tredje månad.

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1022963 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Remission.
Vågar heller inte vara utan medicin, trots att jag inte varit inlagd på något sjukhus sedan årsskiftet 1986-1987 Jag tror mig vara i remission

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1022966 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Remission.
Hur ofta får du träffa läkare Nissegossen?

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1022985 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Remission.
Remission är inga eller milda symptom under minst 6 månader, men det är bara vissa symptom som ingår i bedömningen. Vanföreställningar, hallucinationer, desorganisation, udda tankeinnehåll, manér/kroppställning, avtrubbade känslor, passiv apatisk tillbakadragenhet samt bristande spontanitet/samtalsförmåga ingår när remission bedöms (PANSS-R) och består av positiva, negativa och allmänna symptom.
www.viska.se/sjalvhjalp/6956-remission-och-aterhaemtning

Återhämtning är att sakna symptom, som remission, men också att återfått normal funktion inklusive social funktion i minst 2 år, men nästan alla måste fortsätta med antipsykotika. Detta kallas för klinisk återhämtning.