Remission.

Mer
6 år 2 månader sedan #1022942 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Remission.
Finns mobilt team i kommunen här med. Men jag får nog åka till vårdcentral, blir ju bara var tredje månad.

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1022963 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Remission.
Vågar heller inte vara utan medicin, trots att jag inte varit inlagd på något sjukhus sedan årsskiftet 1986-1987 Jag tror mig vara i remission

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 2 månader sedan #1022966 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Remission.
Hur ofta får du träffa läkare Nissegossen?

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1022985 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Remission.
Remission är inga eller milda symptom under minst 6 månader, men det är bara vissa symptom som ingår i bedömningen. Vanföreställningar, hallucinationer, desorganisation, udda tankeinnehåll, manér/kroppställning, avtrubbade känslor, passiv apatisk tillbakadragenhet samt bristande spontanitet/samtalsförmåga ingår när remission bedöms (PANSS-R) och består av positiva, negativa och allmänna symptom.
www.viska.se/sjalvhjalp/6956-remission-och-aterhaemtning

Återhämtning är att sakna symptom, som remission, men också att återfått normal funktion inklusive social funktion i minst 2 år, men nästan alla måste fortsätta med antipsykotika. Detta kallas för klinisk återhämtning.
Mer
6 år 2 månader sedan #1022986 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Remission.
Då är jag nog inte i återhämtning än iaf. Det sociala är väl inte riktigt som det var innan sjukdomen.
Sen har väl det sociala iof alltid varit ett problem för mig.

/Dave
Mer
6 år 2 månader sedan #1023347 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Remission.
Det är 1,4 % per år som återhämtar sig, men med åren ökar chansen.